چرا اینترنت ارزان نشد؟



بنا‌بر مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بود اینترنت پرسرعت ثابت از روز اول مرداد ارزان شود، اما شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت از این دستور پیروی نکردند. اما دلیل ارزان نشدن قیمت اینترنت چیست؟

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز ۲۲ خرداد امسال در جلسه‌ی خود ارزان شدن ۱۶ تا ۳۰ درصدی قیمت اینترنت ثابت را تصویب کرد.

این کمیسیون در جدول‌های مختلف سقف قیمت خدمات و ترافیک اینترنت را مشخص کرد تا اینترنت برای کاربران ۱۶ تا ۳۰ درصد ارزان‌ شود اما شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت با گذشت بیش از ۳۶ ساعت از آغاز مردادماه این مصوبه‌ را اجرا نکرده و در سایت خود حتی خبری از این ارزان شدن ارائه نکردند.

سایت‌های ارائه‌دهندگان اینترنت سراسری ثابت در کشور هنوز قیمت‌های مصوب در سال ۹۲ را نشان داده و خبری از تغییر این قیمت‌ها ارائه نداده‌اند.

برای پیگیری این موضوع مدیران شرکت‌های اینترنتی جلسه تشکیل داده‌اند. مدیرعامل شاتل در این باره به زومیت گفت: «شرکت‌های اینترنتی در حال مذاکره و تعامل برای دریافت تخفیف شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات‌های استانی هستند. زیرا در مصوبه‌ی قبلی این تخفیف‌ها توسط این دو نهاد برای شرکت‌های اینترنتی اعمال نشد.»

مدیرعامل شاتل اعلام کرد: «امیدواریم این رایزنی‌ها هرچه زودتر جواب داده و بتوانیم قیمت‌های جدید اینترنت را از امروز اعمال کنیم.»

جدول تعرفه‌ی ترافیک چند اپراتور سراسری اینترنت کشور اعم از شاتل، های‌وب، آسیاتک، پارس‌آنلاین و صبانت هنوز بر اساس مصوبه‌ی قدیمی بوده و به شرح زیر است:

 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,اینترنت

 

 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,اینترنت

 

 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,اینترنت

 

 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,اینترنت

 
بر اساس مصوبه‌ی کمیسیون اینترنت باید سقف جدید قیمت‌های اینترنت ثابت توسط تمامی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت اجرا شود. بر این اساس حداکثر قیمت تعرفه‌ی حجم ترافیک باید به شرح زیر باشد:

سطح تعرفه     از حجم     تا حجم     تعرفه هر گیگابایت حجم
اول     ۱ گیگابایت     ۳ گیگابایت     ۳،۰۰۰ تومان
دوم     ۴ گیگابایت     ۱۰ گیگابایت     ۲،۲۰۰ تومان
سوم     ۱۱ گیگابایت     ۳۰ گیگابایت     ۱،۸۰۰ تومان
چهارم     ۳۱ گیگابایت     هر میزان     ۱،۵۰۰ تومان

اخبار اجتماعی -  زومیت 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------