برخورد قاطع تعزیرات با متخلفان حوزه سلامت/ جریمه 45 میلیارد ریالی متخصص زنان



 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,  تخلفات بهداشتی

 رئیس شعبه 54 رسیدگی به جرائم و تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تعزیرات در برخورد با متخلفان حوزه درمان و دارو، قاطع و سریع است؛ چرا که سالم سازی این حوزه ضروری است.

به گزارش  ایرنا، مرتضی خدایی روز سه شنبه در نشستی خبری اظهارکرد: یکی از مشکلات عمده در برخورد با تخلفات دارو و درمان ، تعدد مراجع رسیدگی به تخلفات آنان است که این متخلفان با استفاده از خلاء های قانونی از چنگال عدالت فرار می کنند.


خدایی در خصوص چگونگی رسیدگی شکایت مردمی از مراکز درمانی خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه درمان و دارو شکایت دارند می توانند به دانشگاه های علوم پزشکی هر استان و سازمان تعزیرات حکومتی شهر خود مراجعه کنند و شکایت خود را مطرح کند.


به گفته خدایی، همچنین سامانه پیامکی 300096 برای رسیدگی به نظرات پیشنهادات و شکایات مردمی در نظر گرفته شده است و این سامانه پل ارتباطی سازمان تعزیرات حکومتی با شهروندان در سراسر کشور به شمار می آید.


وی به بیمارستانی در شمال تهران اشاره کرد که به علت تخلفاتی در ماه های گذشته، چندین تذکر گرفته بود اما با وجود تعهدی که مسئولان این بیمارستان داده بودند باز هم تخلفاتی از آن گزارش شد که امروز بازرسان تعزیرات به این بیمارستان مراجعه می کنند.


این مقام تعزیرات، تاکید کرد: اگر در این بیمارستان تخلف، مشاهده شود، آن را تعطیل می کنیم.


رئیس شعبه 54 رسیدگی به جرائم و تخلفات بهداشتی تعزیرات حکومتی استان تهران در ادامه تصریح کرد: یک مرکز جراحی در شمال تهران بدون مجوز قانونی فعالیت هم امروز توسط بازرسان و ماموران این سازمان پلمب می شود.


خدایی به تخلف های بیمارستانی دیگر در تهران هم اشاره کرد و اینکه در این بیمارستان بزرگ، مشاهده شد ، مسئول فنی ، دکتر بخش، شرکت پیمانکار و همچنین شرکت بیمه مورد قرارداد با آن بیمارستان همگی در یک تخلف دخالت داشته اند.


وی افزود: هر کدام از این افراد ، مبلغ 180 میلیون ریال جریمه شده اند؛ ضمن اینکه پرونده شرکت بیمه متخلف مورد نظر در مراجع قضائی در حال بررسی است.


رئیس شعبه 54 رسیدگی به جرائم بهداشتی و آرایشی تاکید کرد: تخلفاتی هم از یک شرکت پیمانکار دربیمارستانی دولتی که در بخش داروخانه فعالیت می کرد به بازرسان تعزیرات گزارش شد و این شرکت تحت بازرسی و نظارت قرارگرفت که نتایج بازرسی ها منجر به جریمه 55 میلیون ریالی شرکت یاد شده به دلیل گرانفروشی شد.


خدایی افزود: سازمان تعزیرات، طی یک ماه گذشته پنج مرکز درمانی را در تهران به علت تخلف، تعطیل و پلمب کرد و تمام ملزومات این مراکز به نفع دولت ضبط شد.

**پزشک متخصص زنان 45 میلیارد ریال جریمه شد
وی در ادامه درباره تخلف یک متخصص زنان و زایمان هم چنین اظهار کرد: در پی شکایات مردمی، معلوم شد، این پزشک از دستگاه سونوگرافی سه بعدی در یک درمان خاص، استفاده غیر مجاز داشته است؛ در نتیجه هزینه های مضاعفی را به بیماران تحمیل می کرده است.


این مقام تعزیرات ، اقدام پزشک یاد شده را تخلف عنوان کرد و یادد آور شد که پزشک مورد اشاره 45 میلیارد ریال جریمه شده است.


خدایی با توجه به رسیدگی به تخلفات 6 مرکز درمانی به دلیل دریافت اضافی هم چنین توضیح داد: پروانه مراکز یاد شده لغو شده است و هر کدام از مسئولان مراکز یاد شده ملزم شده اند که 20 بیمار بی بضاعت و در عین حال معرفی شده از سوی وزارت بهداشت را به طور رایگان درمان کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------