آمار سه ماهه کشته شده ها در جاده‌های مرگ / عابران پیاده، قربانیان اصلی تصادفات رانندگی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,  تصادفات

دکتر عباسی گفت: در تصادفات سه ماهه نخست امسال تعداد 144نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 30درصد در استان مازندران کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفت وگو با میزان اظهارکرد: در تصادفات سه ماهه نخست امسال تعداد 144نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند كه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 30درصد در استان کاهش یافته است.


وی افزود: از كل فوت شدگان در حوادث رانندگی سه ماهه نخست امسال 117 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

دکتر عباسی با اشاره به محل وقوع تصادفات تصریح كرد: حوادث رانندگی برون شهری، 87نفر ، درون شهری 47نفر و جاده های روستایی 10نفر از كل فوت شدگان حوادث رانندگی سه ماهه امسال را در برمی گیرند.

عابرین بیشترین فوتی تصادفات رانندگی

عباسی در خصوص تفکیک وضعیت متوفیان تصادفات رانندگی نیز گفت : از تعداد 144 نفر فوتی های تصادفات رانندگی عابرین با 44 فوتی ، موتور سوار با 36 ، راننده با 33 ، سرنشین با 29 و دوچرخه سوار با 2 مورد به ترتیب بیشترین فوتی ها را در بر می گیرد.

مدیر کل پزشكی قانونی استان مازندران در ادامه تعداد مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در سه ماهه  امسال را سه هزارو 840 نفر (2516 مرد و ما بقی زن ) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش یک درصدی مواجه بوده‌ است.

این مقام اجرایی استان تصریح كرد: از آنجائی‌كه 60 درصد از فوتی‌ها در جاده‌های برون شهری رخ داده است این می تواند هشداری برای رانندگان باشد تا با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان  و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در كاهش تصادفات موثر باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------