هشدار سازمان ملل در مورد افزایش مرگ و میر های ناشی از گرما زدگی



 اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی , گرما زدگی

دفتر کاهش خطرات آفات طبیعی سازمان ملل یکی از پی آمدهای تغییرات اقلیمی در سال های اخیر را افزایش موج گرما در سراسر کره زمین ذکر کرده و با ابراز نگرانی از بالا رفتن آمار مرگ و میر های ناشی از این پدیده خواستار تدابیر جهانی برای جلوگیری از این مرگ و میر ها شد.

به گزارش ایرنا ، سازمان هوشناسی سازمان ملل در اوائل ماه جاری میلادی بااشاره به این که درجه دمای زمین در شش ماهه اول سال 2016 به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده سال 2016 را گرمترین سال ثبت شده در تاریخ اعلام کرد .

'وی ام او' یا مرکز کاهش خطرات ناشی از آفات طبیعی این سازمان نیز روز پنجشنبه افزایش میانگین موج گرما در نقاط مختلف جهان را سبب افزایش مرگ و میر های ناشی از گرما زدگی اعلام کرد و خواستار تدابیری برای مقابله با این مرگ و میر ها شد.

رابرت گلسر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل دراین دفتر با انتشار گزارشی نوشته است: برای جلوگیری از مرگ و میرهای گسترده ای که سال گذشته در اروپاو آسیا شاهد آن بودیم جهان باید تدابیری را برای آماده ساختن مردم در مقابل امواج هوای گرم به اجرا در بیاورد.

بر اساس گزارش های سازمان ملل زمین در فاصله سال های 2005 تا 2014 شاهد 25 موج گرمایی عمده بوده و این امواج موجب میانگین 7 هزار و 232 مرگ ناشی از این امواج شده است.
بر همین اساس در سال 2015 که گرمترین سال تاریخ زمین شناخته شده بود کشور های فرانسه با آمار 3 هزار و 275 مرگ و میر، کشور هند با دو هزار و 248 مورد وکشور پاکستان با هزار و 229 مورد مرگ ومیر های ناشی از گرما زدگی در صدر فهرست کشور های آسیب دیده از این پدیده طبیعی به ثبت رسیده اند.

گلسر در این گزارش با بیان این که تغییرات اقلیمی موجب بروز و شدت گرفتن تغییرات امواج هوای گرم بر روی زمین شده، آمادگی جهانی برای بکار گرفتن تدابیر تازه مقابله با این تغییرات را حیاتی و غفلت از آن را موجب بروز مرگ و میر های بیشتری در سطح کره زمین ذکر کرده است.

وی مضمون امسال روز جهانی مقابله با آفات طبیعی را 'کاهش مرگ و میر ها' اعلام کرده و خواستار توجه ویژه به شرایط اشخاص و گروه های آسیب پذیری نظیر کودکان ، معلولین ، سالمندان و پناهجویان شده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------