عامل مرگ بیماران دیالیزی



 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,مرگ بیماران دیالیزی

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این‌که عامل مرگ بیماران دیالیزی از طریق از راه دهان به بدن بیماران انتقال یافته است، تقریبا توسط کارشناسان قطعی شده است، با این حال نمونه برداری ها و بررسی های کامل انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر شکرالله سلمان‌زاده در نشست خبری که با موضوع علت‌یابی مرگ چهار بیمار دیالیزی بیمارستان سینا، در مرکز بهداشت خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پس از بررسی‌ها مشخص شده که علت مرگ بیماران دیالیزی از سیستم گوارشی بوده است و ممکن است خوارک یکی از این عوامل باشد.

وی افزود: بررسی‌ها با حضور کارشناسانه وزارت بهداشت، از شب گذشته آغاز شد و تمام زاویه‌های موضوع مورد بررسی قرار گرفت و چیزی که ممکن است است آلودگی را به بیمار منتقل کرده باشد، بررسی شد.

‌سلمان‌زاده ادامه داد: از سایر قسمت‌های دستگاه‌های دیالیز نمونه برداری شد، همچنین کیفیت آب دستگاه های دیالیز مناسب و استاندارد بوده و مورد تایید کارشناسان وزارت خانه قرار گرفته است بنابراین دستگاه‌های دیالیز نمی توانند عامل مرگ بیماران دیالیزی باشند. این اتفاق سندروم گوارشی بوده و از طریق خوردن رخ داده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: آشپزخانه‌ بیمارستان سینا توسط کارشناسان بررسی شدند که هیچ آلودگی نداشته است. همچنین از محل مخزن آب بیمارستان نیز نمونه‌برداری‌هایی شد که در آن نیز هیچ آلودگی وجود نداشت. از سوی دیگر محل زندگی افراد و آن که در کجا زندگی می‌کنند یا به کجا مسافرت کرده‌اند، به طور کامل و با تمام جزئیات و زوایا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از آن، نتیجه‌گیری به صورت مشخص انجام خواهد شد.

سلمان‌زاده با بیان اینکه عامل آلودگی دهانی و مدفوعی بوده است، اظهار کرد:‌ اکنون در حال تلاش هستیم که از تمام منابع مختلف نمونه برداری شود و با بررسی‌های بیشتر، عامل اصلی به صورت مشخص شناسایی شود. ما متولی سلامت هستیم و اگر دستگاه‌ها یا دستگاه‌های دیالیز دچار مشکل بودند، اجازه نمی‌دادیم که فعالیت کنند تا افراد جدید نیز مبتلا نشوند.

وی ادامه داد: عامل میکروبی بوده است که از طریق خازن آب یا غذا به صورت مشترک به بیماران منتقل شده است. به طور معمول بیماران در حین انجام دیالیز برخی خوراکی‌ها را مصرف می‌کنند. اکنون باید دنبال این باشیم که علت به صورت اصلی چه بوده است اما این اتفاق به یک شکل و در یک محل رخ داده است و منبع یکسانی دارد این منبع چه داخل بیمارستان و یا خارج آن باشد باید شناسایی شود زیرا ممکن است این منبع همچنان فعال باشد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: این بررسی‌ها در حضور تیم بازرسی وزارت بهداشت انجام و اعلام شد و اینکه علت این حالت از طریق انتقال از راه دهان بوده است تقریبا توسط کارشناسان قطعی شده است با این حال نمونه برداری ها و بررسی های کامل انجام خواهد شد.

سلمان‌زاده عنوان کرد:‌ اکنون کشت میکروب‌ها انجام شده است و احتمالا 4 تا 5 روز دیگر نتیجه به صورت مشخص شناسایی می شود.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------