ثبت نام 4 هزار نفر در سامانه سماح/ زمان آغاز اعزام به اربعین



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طی 4 ساعت گذشته بیش از 4 هزار نفر جهت پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

 به گزارش  میزان، سعید اوحدی در گفتگوی زنده تلویزیونی در رابطه با ثبت نام زائران جهت حضور در پیاده روی اربعین حسینی گفت: سامانه سماح از صبح امروز جهت ثبت نام زائران فعالیت خود را آغاز کرده است و شهروندان از سراسر کشور جهت ثبت نام اقدام کرده اند.

وی افزود: ظرف 4 ساعت گذشته 3 هزار و 850 گروه ثبت نام اولیه خود در سامانه سماح را نهایی کرده و سقف هر یک  از گروه ها نیز 40 نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین مهلت ثبت نام زائران در سامانه سماح اظهار کرد: این سامانه تا روز 15 صفر برای پذیرش زائران باز خواهد بود و انتظار ما این است که افراد متقاضی هر چه سریعتر به این سامانه مراجعه کنند.

اوحدی در رابطه با مبلغ اخذ شده از زائران برای ارائه ویزای پیاده روی اربعین خاطر نشان کرد: مبلغ این ویزا از طرف کشور عراق اعلام می شود اما هنوز در این خصوص اعلامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: روزهای ابتدایی شهریور، زمان صدور ویزاها خواهد بود و بدون شک تا آن زمان مبلغ ویزاها نیز اعلام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از اجباری بودن بیمه تمام زائران پیاده روی اربعین خبر داد و اذعان کرد: بیمه برای تمامی زائران اجباری است و تقاضای من این است که زائران به نزدیک ترین دفتر زیارتی شهر خود مراجعه کرده و برای اخذ بیمه اقدام کنند.

اوحدی با ارائه آماری از تعداد ثبت نام کنندگان در سایت سماح گفت: حدود 4 هزار نفر در این سایت ثبت نام کرده که استانهای تهران با 1000نفر و به ترتیب استانهای فارس، خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان در رتبه های بعدی ثبت نام قرار دارند.

وی در خصوص زمان اعزام زائران به پیاده روی اربعین حسینی بیان کرد: اعزامها از 20 محرم آغاز می شود و زائران از آن تاریخ راهی پیاده روی اربعین می شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------