بیش از نیمی از زنان این کشور در محل کار مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند



  اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی  , آزار و اذیت جنسی

تحقیقات جدید نشان داده است که بیش از نیمی از زنان در انگلیس، در محل کار مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند. این آزار و اذیت جنسی شامل تجاوز و حتی نظر دادن درباره بدن آن‌ها هم می‌شود.

به گزارش انتخاب و به نقل از گاردین؛ محققان از اتحادیه معاملات و پروژه "هر روز تبعیض جنسی" به این نتیجه رسیده اند که 52 درصد زن های انگلیسی تجربیات ناخواسته ای در محل کار خود داشته اند؛ تجربیاتی از قبیل لمس کردن آن ها، شنیدن جوک‌های نامناسب و ... این آمار میان دختران 16 تا 24 سال، 63 درصد بوده است.

فرانسس اوگریدی، دبیر کل اتحادیه معاملات، با ابراز نگرانی از این شرایط گفت: چند بار دیگر باید این را بشنویم که شوخی جنسی در محل کار یک شوخی است؟ بیایید رو راست باشیم آزار جنسی تحقیرآمیز است و می تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت روان داشته باشد. آزار جنسی هیج جایی در محل کار مدرن ندارد.

در این تحقیق گزارش شده است از هر 8 زن قسمت‌هایی از بدن یکی از آنها به شکل ناخواسته لمس شده است. گفتنی است یک درصد افراد هم گفته اند که مورد تجاوز جنسی و یا آزار و اذیت جدی قرار گرفته اند.

آنجلا رینر سخنگوی انجمن «برابری کار» درباره نتایج این تحقیق گفت: این اصلا خنده دار نیست که از هر 3 زن به یک نفر از آنها جوک نامناسب گفته شده باشد. قانون مشخص است؛ آزار و اذیت جنسی یک جرم است و عاملین آن باید مجازات شوند.

گفتنی است یک پنجم زنان بریتانیایی هم توسط مدیر و یا کسانی که پست بالاتری نسبت به آنها دارند مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

آمار عجیب دیگری هم میان زنان انگلیسی وجود دارد، 80 درصد زنان به این علت که به کار خود آسیبی نرسد به کارفرمای خود هیچ اطلاعی نداده اند که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

یکی از زنان انگلیسی از تجربه تلخ خود در آخرین روز کاری خود گفت: بزرگترین پشیمانی رییس من این بود که چرا قبل از اینکه من بروم فرصتی نداشت که به من تجاوز کند.

مقاله نویس گاردین و طراح پروژه "هر روز تبعیض جنسی" گفت: مردم می گویند آزار جنسی دیگر در محل کار وجود ندارد؛ این تفکر از این جایی می آید که برخی براین باورند که میان زن و مرد برابری وجود دارد اما این تحقیق نشان می دهد که فاصله زیادی میان برابری و حقیقتی که زنان با آن روبرو هستند وجود دارد. "

در این تحقیق آمده است زنانی که در صنایع تولیدی و سرگرم کردن بازدید کنندگان بودند آزار و اذیت بیشتری تجربه کردند.

گفتی است اگر آزار و اذیت جنسی علیه زنی در محل کاری رخ دهد می تواند علیه مدیر مجموعه اقدام قانونی انجام دهد.

یک سخنگوی دولت بریتانیا در این رابطه گفت: هیچ کس نباید هیچگونه آزار و اذیتی را در محل کار تجربه کند و قانون در این رابطه کاملا به صراحت صحبت کرده است.

گاردین/ 10 آگوست 2016

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------