ایرادات لایحه مدارس غیردولتی حل شد/ ماجرای تخلف شهریه



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  ,مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مجلس شورای اسلامی لایحه دائمی شدن مدارس غیردولتی را تصویب کرد و ۱۴ بندی را که شورای نگهبان ایراد گرفته بود نیز حل شد.

به گزارش  مهر، مرضیه گرد در نشست خبری از تصویب لایحه دائمی شدن تأسیس مراکز و مدارس غیردولتی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موادی که شورای نگهبان در لایحه دائمی شدن تأسیس مراکز و مدارس غیردولتی به آن ایراد گرفته بود، کلیات آن حل شد.

وی افزود: در مرحله بعدی باید این لایحه وارد شورای نگهبان شود و به محض اعلام نهایی و تایید این لایحه، این قانون به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی یادآور شد: شورای نگهبان ۱۴ بند را ایراد گرفته بود که برخی از بندها با رفع یک ابهام، چهار تا پنج بند دیگر نیز ایراداتش حل شد.

گرد بیان کرد: قانون مدارس غیردولتی ۲۷ سال پیش تصویب شد و پس از آن به مدت پنج سال نیز آزمایشی به اجرا درآمد تا آسیب‌شناسی شود و ایرادات آن را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از بندها در قانون مدارس غیردولتی اجرا نشده بود لذا ما تقاضای تمدید کردیم و تلاش کردیم تا برخی از بندها همانند تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی را اجرا کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: سال گذشته لایحه دائمی شدن مدارس غیردولتی توسط کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین شد و خوشبختانه امروز شاهد تصویب آن در مجلس شورای اسلامی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: لایحه دائمی شدن قانون مدارس غیردولتی هیچ‌گونه ارتباطی با خصوصی‌سازی آموزش و پرورش ندارد. موضوع مدارس غیردولتی در سند تحول بنیادین، بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل نیز آمده است: «اگر ما قانونی را وضع نکنیم یعنی با اصل این قضیه مشکل داریم».

گرد اضافه کرد: بنا به مقتضیات، باید یک الگوی توسعه متوازن داشته باشیم که در قالب یک قانون ارائه دهیم تا بتوانیم هم تقاضای مردمی داشته باشیم و هم مؤسسان انگیزه‌ای برای ایجاد مدرسه غیردولتی داشته باشند.

وی درباره تخلفات شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: برخی از مدارس در قالب شهریه و فوق‌برنامه، مبلغ یک تا چهار میلیون تومان را از خانواده‌ها اضافه گرفته بودند که به برخی از آنان حکم انحلال دادیم و باید پول اضافه را به اولیاء بازگردانیم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------