آخرین خبر از پرونده قاتل ستایش



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی , قاتل ستایش

جلسه رسیدگی به پرونده قاتل ستایش، ٢٤ شهریور در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.

روزنامه «اعتماد» با اشاره به این خبر، یادآور شد: متهم پسری ١٧ ساله است که خرداد امسال، ستایش، دختر شش‌ساله افغان را مورد تعرض قرار داد، کشت و جسدش را با اسید تخریب کرد.

در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، اتهامات تعرض، قتل و جنایت بر میت در پرونده متهم آمده است که قرار است حکم آنها در جلسه دادگاه تعیین شود. براساس قانون مجازات اسلامی، کیفر تجاوز (در صورت اثبات) اعدام و مجازات قتل عمد (در صورت عدم رضایت اولیای دم) قصاص نفس است.

قاضی خازنی، رییس شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران پیش از این احتمال داده بود که جلسه دادگاه در مورد قتل به شکل علنی و درباره جرم تعرض به شکل غیرعلنی برگزار شود. آخرین تحول پرونده مربوط به اعتراض وکیل متهم به قرار بازداشت موقت است که از سوی دادگاه رد شده است.

پیش از این یک جلسه تحقیق از متهم در شعبه هفتم برگزار شده است که متهم در آن، برخلاف اعترافاتش در بازجویی‌ها، منکر تعرض به مقتول شده و گفته است: «آن روز (٢٢ فروردین ٩٥) ستایش برای بازی با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتی خواهر و خواهرزاده‌ام از خانه بیرون رفتند او لحظه‌ای با من تنها شد. من آن موقع مشروب مصرف کرده و سیاه‌مست بودم و هیچ چیزی از تعرض و قتل به یاد ندارم. فقط یادم می‌آید که به پشت بام رفتم و سیگار کشیدم.»

متهم در حالی منکر تعرض شده است که پیش از این در بازجویی‌ها گفته است: «من مشروب خورده بودم و مست بودم. سراغش رفتم و به او تعرض کردم. پس از آن با چاقو او را کشتم و جسدش را در یک جعبه موسیقی گذاشتم و رویش اسید پاشیدم تا از بین برود اما این اتفاق نیفتاد. تصمیم گرفتم از یکی از دوستانم کمک بخواهم. به بهانه خرابی کولر او را به خانه کشاندم اما وقتی جسد را دید، از خانه خارج شد و ماجرا را به پدرش گفت. او هم امام جمعه ورامین را باخبر کرد و به این شکل پدرم فهمید. روز بعد همراه پدرم به اداره پلیس رفتیم و خودم را معرفی کردم.»

علیرضا قاسمی آقباش، وکیل خانواده ستایش با تاکید بر تقاضای قصاص اولیای دم درباره تاریخ برگزاری دادگاه به «اعتماد» گفت: «این پرونده به دلیل حساسیت بالایی که دارد از همان ابتدا به شکل فوری در دستور کار قرار گرفت و زمانی هم که اکنون برای رسیدگی در نظر گرفته شده، در واقع زمان خارج از نوبتی است که به پرونده اختصاص داده شده است.»

پدر ستایش پیش از این با تاکید بر تقاضای قصاص، به «اعتماد» گفته بود که «خواهرهای متهم را برای صحبت درباره رضایت، به خانه‌شان راه نداده‌اند.»

پدر متهم نیز گفته است که برای صحبت با اولیای‌دم اقدام کرده‌اند اما آنها به جرم ایجاد مزاحمت به پلیس شکایت کرده‌اند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------