کاهش جمعیت مگس‌های سفید در پایتخت



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,مگس‌های سفید

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه جمعیت مگس‌های سفید در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است، گفت: مبارزه شیمیایی با مگس‌های سفید امکان پذیر نیست و باید از روش‌های فیزیکی برای مقابله با افزایش جمعیت آنها استفاده کرد.

به گزارش فارس، محمد حسین باز گیر گفت: در سال گذشته اقدامات زیادی برای مقابله با مگس‌های سفید انجام شد. اینها آفت‌های کشاورزی هستند که در مزارع و باغات حضور دارند و وقتی جمعیت آنها زیاد می‌شود با مبارزه‌های شیمیایی به نوعی سرکوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در داخل شهرها امکان استفاده از مبارزه شیمیایی به خاطر حفظ سلامت مردم وجود ندارد، بنابراین سعی می‌شود با روش‌های فیزیکی با آنها مقابله شود، مثلاً شاهد بودیم که شهرداری نوارهای زردرنگی را روی درختان گذاشته که اینها را بیشتر می‌توان به عنوان یک نمایشگر پذیرفت که میزان حضور مگس‌های سفید را نشان می‌دهد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: سال گذشته اقداماتی انجام شد، درختان با کمک برخی شوینده‌هایی که آسیب زیادی نمی‌رسانند شست‌و شو شوند و سعی می‌کردند این جمعیت کاهش پیدا کند و این کار در پایان حضور آنها در زمستان هم برای از بین بردن تخم‌های آنها ادامه داده شد، همزمان کمیته‌ای متشکل از شهرداری، ستاد توسعه پایدار، سازمان بوستان‌ها، معاونت خدمات شهری و جهاد کشاورزی مرکز تحقیقات و مؤسسه حشره‌شناسی و سازمان حفظ نباتات تشکیل شد. این کمیته سال گذشته کارهایی انجام داد علاوه بر نظارت بر اقدامات فیزیکی علیه افزایش جمعیت این حشره انجام می‌داد، یکی از کارهایی که برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شد، بحث مطالعه بر روی این موضوع بود که خود گونه، بیولوژی این حشره و چرخه زندگی و دلایل و علت‌های طغیان و روش‌های مبارزه با افزایش جمعیت را قرار شد بررسی کنند.

باز گیر تصریح کرد: این کمیته مطالعه خود را از سال گذشته آغاز کرد و درنهایت به دنبال این بودیم که به یک دستورالعمل جامع برای مبارزه و حذف این عامل مزاحمت در شهر باشیم که هم‌اکنون مراحل نهایی آن را شاهد هستیم.

وی افزود: امسال هم جمعیت کمتر شده است و امیدواریم با خنک شدن هوا کمتر شوند. این‌گونه براساس گزارش‌های وزارت بهداشت عامل هیچ‌گونه بیماری نیست، ضمن اینکه ناقل هیچ بیماری هم نیست به همین خاطر مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند، تنها اگر وارد مجاری تنفسی شود می‌تواند حساسیت‌هایی را ایجاد کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------