وزیر نیرو: تابستان‌ امسال‌ خاموشی‌ نداریم



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,تولید برق

ظرفیت تولید نسبت به سال قبل 2000مگاوات افزایش داشته همچنین در زمینه تولید برق حرارتی 650 تا 700 مگاوات به ظرفیت قبل اضافه شده است همچنین تمام نیروگاه های برق آبی با ظرفیت 10 هزار مگاوات در مدار قرار دارند.

وزیر نیرو گفت: با کمک مدیریت مصرف درشبکه توزیع 2 هزار و 200 مگاوات و به همراه طرح ذخیره عملیاتی صنایع 700مگاوات پیک زدایی در تابستان امسال صورت گرفت.

به گزارش میزان، حمید چیت چیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح و بهره برداری از 53 پروژه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای تهران گفت: به لطف خدا شاهد به ثمر نشستن تلاش همکاران هستیم و میان این پروژه‌ها پست شهید فیروزی و خط 400 کیلوولت سیاه بیشه -وردآورد و پستهای مهم و حساس این منطقه هستند.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت ویژه شهر تهران بیان کرد: مهمترین مراکز اقتصادی ، اجتماعی و خدماتی کشور درشهر تهران قرار دارند که تأمین برق این مراکز اهمیت ویژه ای دارد.

چیت چیان با اشاره به عمر بالای خطوط انتقال برق منطقه ای تهران گفت: شرکت برق منطقه ای تهران مسئولیت سنگینی درخصوص تأمین برق این منطقه بوسیله تجهیزاتی با عمر بالا همراه با هزینه پایین داشته است.

وزیر نیرو در توضیح پست شهید فیروزی گفت: پست شهید فیروزی به عنوان یکی از پستهای GIF  در غرب تهران واقع شده و برنامه ریزی ها برای توسعه این نوع از پست به دلیل مزایای متعدد آن در مقایسه با پستهای معمولی است.

وی در خصوص پیک تابستان سال جاری تصریح کرد: با تلاش همکاران موفقیت قابل توجهی در مدیریت بار پیک تابستان امسال داشته ایم که این را می توان به عنوان یکی از موفقیت های صنعت برق بیان کرد.

چیت چیان در خصوص ظرفیت تولید برق امسال اظهار کرد: ظرفیت تولید نسبت به سال قبل 2000مگاوات افزایش داشته همچنین در زمینه تولید برق حرارتی 650 تا 700 مگاوات به ظرفیت قبل اضافه شده است همچنین تمام نیروگاه های برق آبی با ظرفیت 10 هزار مگاوات در مدار قرار دارند.

وزیر نیرو با اشاره به پیک زدایی نزدیک به سه هزار مگاواتی در تابستان امسال عنوان کرد: سهم بخش صنعت از این میزان 700 مگاوات و به کمک مدیریت مصرف در شبکه توزیع 2200مگاوات پیک زدایی صورت گرفت.

وی در خصوص خاموشی های فصل تابستان گفت: در زمان پیک تنها در حدود 42 مگاوات خاموشی داشتیم که دلیل آن را در محدودیت انتقال باید جستجو کنیم.

تولید 100هزار مگاوات برق تا پایان برنامه ششم توسعه

چیت چیان در جمع خبرنگاران گفت: میزان مصرف برق در فصول و ساعات مختلف متفاوت است و کشوری در این میان موفق ظاهر می شود که بتواند منحنی تولید هموارتری داشته باشد.

وی افزود: برای تولید هزار مگاوات برق به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

وزیر نیرو در خصوص مدیریت مصرف در تابستان امسال گفت: با مشارکت مردمی به همراه بخش صنعت و کشاورزی و افزایش 2 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق و مدیریت 3 هزار مگاواتی برق، تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

چیت چیان در خصوص برنامه های وزارت نیرو برای تأمین برق درسالهای آینده گفت: به دنبال توسعه شبکه های انتقال و فوق توزیع هستیم ودر این راستا394 پست 400 کیلوولت، 230کیلوولت، 63کیلوولت را در مناقصه های بزرگ ارائه می دهیم.

وی در پایان در خصوص پیش بینی افزایش ظرفیت تولید برق تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ریزی ها به این صورت است که تا پایان برنامه ششم ظرفیت تولید برق را به 100 هزار مگاوات برسانیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------