نقشه گسل‌های تهران در دستور کار شورای عالی شهرسازی



  اخبار اجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  , گسل‌های اصلی تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: بررسی مصوبه نقشه گسل‌های اصلی تهران دوشنبه این هفته در شورای عالی معماری و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

محمدشکرچی‌زاده در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: برحسب قانون، مصوبه کارگروه زلزله باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد تا بعد از آن داخل نقشه مناطق 22 گانه تهران قرار بگیرد که بر اساس ضوابطی که برای ساخت و ساز وجود دارد در محدوده‌های گسل ها اعمال شود

وی درباره محدوده‌های پرخطر شهر تهران که بر روی گسل قرار دارند گفت: در شهرتهران چند گسل اصلی و انشعابات آنها وجود دارد که در مجموع 45 تا 50 کیلومتر مربع از حریم شهر تهران بر روی گسل است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تاب‌آوری ساختمان‌ها در شهر تهران را متفاوت دانست و افزود: ساختمانهایی که بر اساس آیین نامه 2800 ساخته شده برای شهر تهران جوابگو است و قاعدتا بناهایی که این شرایط را ندارند از تاب آوری لازم برخوردار نیستند.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: در سالهای اخیر با توجه به کنترل های جدی تری که از طرف مراجع قانونی انجام شده، مقاومت سازه‌ها رو به بهبود گذاشته ولی کماکان در برخی موارد شاهد عدم رعایت ضوابط و مقررات هستیم که هم باید مهندسان ناظر وظایف خود را به خوبی انجام دهند و هم مالکان باید این مطالبه را از مهندسان برای توجه به مقاومت ساختمان‌ها داشته باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------