جلودارزاده: اداره کل زنان در هر وزارتخانه تشکیل شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سهیلا جلودارزاده

به عنوان مثال مدیر کل اداره زنان وزارت کار در قبال اشتغال زنان، اشتغال در بخش تعاونی، استفاده از اعتبارات در مورد زنان سرپرست خانوار وظایفی خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد ایجاد اداره کل امور زنان در وزارت‌خانه‌ها در برنامه‌ی ششم توسعه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سهیلا جلودارزاده  اظهار کرد:‌ پیشنهاد ما ایجاد اداره کل امور زنان در وزارت‌خانه‌های مختلف و تعیین تکلیف برای شرح وظایف آن است تا این اداره کل در عین اینکه در خصوص ارتقای زنان کارمند آن وزارتخانه و اعتلای آنها تلاش می‌کند تا به پست‌هایی مستحقق آن هستند برسند، در مورد زنان مخالف فعالیت‌ها و ماموریت‌های وزارتخانه نیز وظایفی را به انجام رساند.

وی افزود: ‌به عنوان مثال مدیر کل اداره زنان وزارت کار در قبال اشتغال زنان، اشتغال در بخش تعاونی، استفاده از اعتبارات در مورد زنان سرپرست خانوار وظایفی خواهد داشت؛ چرا که این موضوع در حال حاضر متولی ندارد و اگر خانمی خوش شانس باشد ممکن است ته لیست اعتبارات و تسهیلات قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ البته خیلی جاها مثل صندوق کارآفرینی امید همکاری خوبی وجود دارد ولی این با سلیقه و رفتار و شخصیت و منش مدیران این مراکز بوده و وقتی تعویض می‌شوند کسی نیست این کار را پیگیری کند. اما وقتی اداره کل امور زنان با شرح وظایف مشخص در برنامه پنج ساله ششم تعریف شود، این مسائل و مشکلات زنان حل خواهد شد.

جلودارزاده با بیان این که امسال سال اقدام و عمل است و باید در جهت حل مشکلات زنان اقدامات عملی انجام شود، یاد آور شد: اگر وزارت بهداشت اداره کل امور زنان وجود داشته باشد این موضوع را بررسی می‌کنند که بعد از بارداری با هزینه کرد زیاد و انجام  عمل IVF یا حتی در یک بارداری معمولی، در سه چهار ماهگی به دلیل نقص جنین مجبور می‌شوند سقط درمانی انجام دهند، یا در مورد سرطانهایی که زنان دچار آن می‌شوند، الان 10 -15 سال است هیچ غربالگری و معاینه عمومی در مورد سرطان رحم و سرطان پستان انجام نشده است؛ در  حالی که اگر اداره کل امور زنان وجود داشته باشد این موضوع را پیگیری می‌کند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم بررسی موضوع زنانه شدن فقر و اعتیاد از سوی اداره کل زنان در وزارتخانه‌های مربوطه نیز تاکید کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------