پزشکان واقعا "میلیونر" هستند؟



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  , پزشکان

 رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه مردم تنها زندگی پنج درصد پزشکان که وضعیت بهتری دارند را مشاهده می‌کنند و فکر می‌کنند همه پزشکان "میلیونر" هستند، در حالی که از مشکلات 95 درصد مابقی پزشکان خبر ندارند.

دکتر فتاح فرخی به مناسبت روز پزشک در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به عضویت بیش از 2600 نفر در سازمان نظام پزشکی کرمانشاه، گفت: از این تعداد 860 نفر پزشک عمومی، 550 نفر پزشک متخصص، 50 نفر پزشک فوق تخصص، 280 نفر داروساز،  275 نفر دندانپزشک، 300 نفر ماما و 290 نفر لیسانسیه پروانه‌دار هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی وجود یک پزشک به ازای هر هزار نفر جمعیت کافی است، گفت: در همین راستا در سطح کشور با توجه به جمعیت 80 میلیونی وجود 80 هزار پزشک کافی است.

فرخی افزود: این در حالیست که بین 120 تا 130 هزار پزشک در کشور داریم و این امر موجب شده تا نه تنها کمبود پزشک نداشته باشیم، بلکه صادرکننده پزشک به سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی، آمریکا، حاشیه خلیج فارس و حتی آفریقای جنوبی باشیم.

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تخصص و تبحر بالای پزشکان ایرانی در تخصص‌های مختلف موجب شده تا در دنیا بسیار خوش بدرخشند و همواره از پزشکان ایرانی به نیکی یاد شود.

فرخی افزود: در استان کرمانشاه نیز وضع به همین منوال است و تعداد پزشکان با توجه به جمعیت استان کافی است.

وی خاطرنشان کرد: شاید روستای دورافتاده‌ای به دلیل اتمام زمان طرح پزشک تا مدت کوتاهی که پزشک بعدی جایگزین شود بدون پزشک باشند، اما این موارد بسیار کم اتفاق می‌افتد و به طور کلی در کشور و استان کمبود پزشک نداریم.

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در ادامه به طرز تفکر جامعه در خصوص حقوق بالای پزشکان اشاره کرد و افزود: متاسفانه عامه جامعه تنها ظاهر زندگی پزشکان را می‌بینند و از مشکلات آنها خبر ندارند.

وی افزود: مردم تنها زندگی پنج درصد از پزشکان که حقوق بالا و وضعیت بهتری دارند را مشاهده کرده و آن را الگوی جامعه پزشکی قرار می‌دهند و این در حالیست که 95 درصد جامعه پزشکی این وضعیت را ندارند.

فرخی تصریح کرد: یک دانشجوی پزشکی باید هفت سال درس بخواند و بعد از فارغ التحصیلی باید دو سال طرح و سربازی برود و بعد هم عمدتا برای تخصص و فوق تخصص شرکت می‌کند و زمانی که سالهای متمادی در دانشگاه‌ها سرکرد، آنگاه باید به دنبال ساخت یک زندگی برای خود و خانواده‌اش باشد.

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه افزود: بعد از 35 تا 36 سال کار در دانشگاه و بیمارستان درصد کمی از پزشکان به وضعیت مطلوبی می‌رسند و مردم تنها همین تعداد کم پزشکان را می‌بینند  و تلاش‌های آنها و زندگی مابقی پزشکان را نمی‌بینند.

فرخی  اظهار کرد: در حال حاضر حقوق پزشکان عمومی در دانشگاه دو میلیون و 500 هزار تومان است.

وی افزود: در حالی مردم فکر می‌کنند که پزشکان میلیونر هستند که آمارهای اداره دارایی نشان می‌دهد که 70 تا 80 درصد پزشکان عمومی به دلیل یکسان بودن هزینه و درآمدشان از مالیات معاف شده‌اند.

فرخی اظهار کرد: علاوه بر این مشکل دیگر جامعه پزشکی غوغاسالاری‌هایی است که هر از چندگاهی از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هزاران پزشک شبانه روز در سراسر کشور در شهرها و روستاها در محیط‌های درمانی و بیمارستانی که پرخطرهستند به مردم خدمت می‌کنند، اما زمانی که یک نفر از این هزاران نفر کم کاری می‌کند، رسانه‌ها آن را بزرگنمایی کرده و تمام جامعه پزشکی را زیرسوال می‌برند.

فرخی افزود: پزشکان نیاز دارند تا در محیط آرامی فعالیت کنند و قطعا این غوغاسالاری‌ها برای آنها آزاردهنده خواهد بود، لذا از رسانه‌ها می‌خواهیم حقایق را بیان کنند و مواردی که به ندرت رخ داده را به کل جامعه پزشکی نسبت ندهند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------