فرماندار تهران : افزایش بودجه تهران نسبت به سال گذشته



  اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی ,فرماندار تهران

فرماندار تهران با اشاره به اعتبار 68 میلیارد و 800 میلیون تومانی شهرستان تهران از بودجه کشور گفت: این بودجه نسبت به سال قبل 44 درصد رشد داشته است.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شهرستان تهران در حوزه تخصیص بودجه مظلوم واقع شده است که امیدواریم در سال جاری وضعیت بهبود یابد. مسئولان استانی و شهر تهران باید سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی مانند بخش‌های آموزش، ورزش، جوانان و فنی و حرفه‌ای را مورد توجه قرار دهند و از ظرفیت بخش خصوصی در بخشهای مختلف بهره‌مند شوند، شاید این ظرفیت در سایر استانها نسبت به استان تهران بسیار کم و یا وجود نداشته باشد.


وی تاکید کرد: باید از اعتبارات ارزش افزوده‌ دهیاری ها در مسائلی مانند بهداشت و درمان، محیط زیست و سایر موارد استفاده کرد.


وی از ارائه گزارش توسط همه دستگاه های سطح شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: تمامی دستگاهها باید گزارش‌های عملکرد خود را در هفته دولت ارائه دهند.


فرماندار تهران با تأکید بر اینکه در هفته دولت سرمایه‌گذاری خارجی در تمام دستگاهها باید مورد پیگیری قرار گیرد، ادامه داد: کل اعتبارات شهرستان تهران از بودجه کشور 68 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده که نسبت به سال قبل 44 درصد رشد کرده است.


وی با اشاره به اینکه آمار و سرشماری زیر نظر شورای برنامه‌ریزی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: کار سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر ماه تا 24 آبان ماه انجام می شود و ستاد مربوط به این کار نیز تشکیل شده است، امیدواریم به زودی مراجعه به درب منازل برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن حذف شود، چراکه زیرساختهای لازم و مورد نظر آماده شده است.


فرهادی در تشریح روند حرکت شهرستان تهران برای اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: چندین پروژه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد، همچنین پیگیری مشکلات کارخانه‌ها نیز باید توسط دستگاهها مورد توجه جدی قرار گیرد. در نظر داریم برای رفع مشکل کارخانه‌ها، سه اقدام تخصیص بیمه‌ها، تخصیص معوقات آنها و تخصیص مالیات را انجام دهیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------