وزیر ارتباطات: تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار از اینترنت بهره‌مند می‌شوند



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی ,وزیرارتباطات

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای دولت تا کنون پهنای باند به سه برابر قبل رسیده و شبکه انتقال ۹ برابر شده است و تا پایان دولت تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار از اینترنت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، محمود واعظی در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: در سه ماهه آینده ۴۸ روستا در شهرستان قوچان به شبکه جهانی اینترنت متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه اینترنت شهرستان قوچان اعتباری بالغ‌بر ۸۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در این سفر ۱۶۱ میلیارد ریال آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

واعظی با اشاره به این موضوع  که برنامه‌ریزی‌ها در جهت پوشش نسل ۳ و ۴ به دو شهر قوچان و باجگیران در برنامه‌های دولت است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار پوشش اینترنت خواهند داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به زیرساخت‌های قابل قبول در شهرستان قوچان عنوان کرد: از ابتدای دولت تا کنون پهنای باند به سه برابر قبل رسیده و شبکه انتقال ۹ برابر شده است، همچنین ۲۱۵ کیلومتر فیبر نوری در این شهرستان کشیده شده است.

وی با یادآوری اینکه توسعه شبکه نسل سوم و چهارم در این سفر افتتاح می‌شود، گفت: اینترنت برای تعدادی از روستاها در دو منطقه این شهرستان و پوشش تلفن سیار که مطالبه مجموعه‌ای از روستاهای قوچان بود، انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید اینکه هدف دولت با توجه به شعار سال، تحول جدی در اقتصاد کشور است، تصریح کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های دولت در سال جاری ایجاد ۵۰۰ هزار شغل است.

وی از امنیت به‌عنوان یکی از پیش‌شرط‌های برنامه‌های دولت یاد کرد و افزود: تعاملات بین مسئولان و قوای سه گانه موجب آرامش در کشور و در بین مردم خواهد شد.

واعظی ادامه داد: با توجه به برداشتن تحریم‌ها فضای بسیار مناسبی برای ایران در عرصه‌های بین‌المللی ایجاد شده است به طوری که در این فضا امسال شاهد افزایش ۲۱ درصدی در صادرات غیر نفتی و کاهش ۷ درصدی در واردات را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه نخست سال جاری تراز تجاری مثبت ۳.۵ میلیارد دلاری در کشور داشته‌ایم، گفت: این در صورتی است که سال گذشته این تراز حدود ۱ میلیارد دلار تا پایان سال بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رشد صنعتی در ۵ ماه نخست سال جاری ۸.۸ درصد مثبت شده است، افزود: در این مدت شاهد رشد ۴ درصدی حوزه کشاورزی و رشد اقتصادی ۴.۴ درصد بوده‌ایم که نشان‌دهنده کنترل تورم و افزایش رونق اقتصادی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با شعار امسال مبنی‌بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بتوانیم از این شعار و رویکرد رهبری حداکثر استفاده را برده و و تحولی در اقتصاد کشور به وجود آوریم.

واعظی با اشاره به تعطیلی یک‌جانبه مرز باجگیران در روزهای گذشته گفت: دلیل بسته شدن این مرز اختلافاتی است که در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر و اکتشافات نفت و گاز میان ایران و ترکمنستان وجود دارد که در دست پیگیری است.

در پایان ۵ پروژه IT و ICT  و سه پروژه عمرانی از قبیل ایجاد زیرساخت‌های پارک خطی ورودی قوچان، روکش آسفالت قوچان – فاروج و تحویل ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات حمل زباله و آتش‌نشانی به دهیاری‌های شهرستان قوچان به‌طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------