آب چاه‌های تهران خوراکی می‌شود



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی  ,منابع آبی

براساس مذاکرات صورت گرفته وزارت نیرو با شهرداری قرار بر این شده که تمام پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه‌ها برای آبرسانی فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد و در عوض چاه‌های شهرداری که دارای کیفیت مناسب هستند برای مصرف شرب استفاده شود.

خسرو ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که آب منطقه‌ای با منابع آبی شهرداری‌ها کش‌وقوس فراوانی دارد، گفت: در بسیاری از موارد دیده می‌شود که شهرداری برای آبدهی فضای سبز از چاه‌های غیرمجاز استفاده و یا بعضا از چاه‌های مجاز نیز بیش از اندازه برداشت می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون اخطارهای زیادی برای مقابله با این مساله داده‌ایم، اما نمی‌توانیم به شهرداری منطقه‌ای بگوییم در ساعت مقرری آبیاری و یا این‌که از کاشت چمن خودداری کند، چرا که این مسائل مربوط به الگوهای مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: در جلسات مشترکی که با شهرداری تهران داشتیم سیاست‌های عمومی آب مطرح شده و آنها نیز این سیاست‌ها را پذیرفته‌اند، اما تا هنگامی که این سیاست‌ها تبدیل به برنامه عملیاتی شود زمان لازم است.

ارتقایی با بیان این‌که تاکنون با شهرداری صورت جلساتی را به امضاء رسانده‌ایم که آنها خود را موظف به اجرا ندانسته‌اند، اعلام کرد: مطالبات ما و محیط زیست از مدیریت شهری تهران است، چرا که پول این خدمات از عوارضی که مردم به شهرداری می‌دهند انجام می‌شود، لذا لازم است که این خدمات به نحو احسن صورت بگیرد.

وی با بیان این‌که در خیلی از موارد مانع ایجاد تخلف شده‌ایم، ادامه داد: باید این مساله به عنوان یک فرهنگ در شهرداری تبدیل شود تا تمام مسوولان شهرداری خود را موظف به رعایت بدانند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: در سال‌های اخیر خود شهرداری نیز به دنبال راهکارهای صرفه‌جویی آب بوده است که امیدواریم این تمهیدات بتواند نتیجه‌بخش باشد.

ارتقایی در خصوص چمن‌کاری‌هایی که همچنان در سطح شهر صورت می‌گیرد، گفت: سیاست ما این است که توسعه فضای سبز از این به بعد با چمن ایجاد نشود و در این زمینه نظارت‌هایی را داریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------