ستاد مبارزه با موادمخدر: وجود مواد مخدر در همه قلیان‌ها را تایید نمی‌کنیم



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,مواد مخدر

در اینکه قلیان یک مولفه در تضعیف سلامت جامعه است و می تواند جوانان ما را آلوده کند شکی وجود ندارد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آخرین وضعیت ساماندهی معتادان متجاهر در تهران از جمع آوری بیش از سه هزار معتاد متجاهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی مویدی  درباره آخرین وضعیت ساماندهی معتادان متجاهر در تهران اظهار کرد: این طرح با مدیریت وزیر کشور و همکاری دستگاه‌های مسئول در حال انجام است و امیدواریم به شرایط بهتری برسیم. هنوز نتوانسته ایم این زنجیره را کامل کنیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در  بیش از  دو هفته اخیر بیش از سه هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده‌اند و امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون، وضع قوانین خوبی در عرصه مبارزه با مواد مخدر است اظهار کرد: کارنامه درخشانی در مبارزه با مواد مخدر در دنیا داریم و همه کشورها به افتخاراتی که ایران خلق کرده است اذعان دارند. ایران سرمایه معنوی و مادی فراوانی را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است و معتقدیم به توفیقات خوبی در مقابله با مواد مخدر رسیده‌ایم.

باید هوشمندانه با اقتصاد پنهان ناشی از مواد مخدر مقابله کنیم
مویدی درباره اقتصاد ناشی از مواد مخدر نیز گفت: گردش مالی ناشی از مواد مخدر به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است اما گفته می‌شود در دنیا بیش از 3000 میلیارد دلار گردش مالی مافیای مواد مخدر است. مواد مخدر به عنوان اقتصاد پنهان فاسد می‌تواند در هرکشوری گسترش یابد، ما باید هوشمندانه، هدفمند و آگاهانه و با اشراف اطلاعاتی به مقابله با این اقتصاد پنهان بپردازیم. مافیا همواره در یک مسیر حرکت نمی‌کند،‌ مافیا می‌تواند از سیاستمداران و قانونگذاران، از سربازان مرزها، کارمندان در سطوح اداری و ... سوءاستفاده کند؛ در جلسات مجلس و دادگاه نفوذ کند و در تصمیمات فرمانداران و بخشداران و ... اثر بگذارد.

وجود مواد مخدر در همه قلیان‌ها را تایید نمی‌کنیم
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره جمع آوری قلیان‌های آلوده به مواد مخدر در قهوه خانه ها نیز گفت: در اینکه قلیان یک مولفه در تضعیف سلامت جامعه است و می تواند جوانان ما را آلوده کند شکی وجود ندارد. مواردی در گذشته دال بر وجود مواد مخدر در قلیان‌ها  گزارش شده است اما اینکه هرنوع تنباکو یا موادی که در قلیان هاست آلوده به موادمخدر باشد را تایید نمی‌کنیم.

مویدی در خاتمه خاطرنشان کرد: به عنوان فردی دلسوز جامعه که امید دارم وضعیت امنیت بهبود یابد، آرزو می‌کنم به روزی برسیم که حتی یک قلیان هم روشن نشود. این موضوع که اگر قلیان‌ها جمع آوری شوند جوانان به سمت مواد مخدر می‌روند را قبول ندارم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------