کاهش 25 درصدی «طلاق‌»ها تا پایان برنامه ششم، امری خوش بینانه است



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,ازدواج

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از هر چهار مورد ازدواج در کشور، یک مورد به طلاق می‌انجامد. پیش بینی شده است که تا پایان برنامه ششم توسعه  ۲۵ درصد از مجموع طلاق‌ها در کشور کاسته شود.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی افزود: پیش‌بینی کاهش 25 درصدی طلاق تا پایان برنامه ششم توسعه بسیار خوش بینانه است و اگر بتوانیم روند کنونی را ثابت نگهداریم، کار مهمی کرده‌ایم.

وی درباره برنامه پنجم توسعه گفت: مبنای فعالیت ما ماده 230 برنامه پنجم توسعه بوده است که در 14 محور تدوین شده بود و مدعی اجرای این برنامه هستیم و گزارش عملکرد در این زمینه داریم.

مولاوردی یادآور شد: در برنامه اول توسعه هیچ اشاره‌ای به بحث خانواده نشده بود و برنامه دوم توسعه بسیار کمرنگ به حوزه زنان پرداخت اما به تدریج مباحث زنان مانند مشارکت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و حتی خانواده و تحکیم بنیان آن در برنامه‌های توسعه‌ای جای گرفت.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حال حاضر شاهد نبود هماهنگی و عملکرد جزیره‌ای میان متولیان حوزه زنان هستیم، گفت: موضوع زنان، فرابخشی است و نمی‌توان آن را محدود به یک قوه کرد. در حال حاضر سازمان بهزیستی، شهرداری تهران، شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه فعالیت می کنند و به جای هم افزایی دچار واگرایی شده‌اند.

مولاوردی درباره برنامه ششم توسعه اظهار کرد: امیدواریم که مجلس سیاست‌های کلی خانواده را به مقدمه آن اضافه کند. در صورت تصویب برنامه ششم توسعه برای وضعیت زنان و خانواده شاخص‌های دقیقی تعیین می‌شود.

وی درباره ستاد ملی زن و خانواده گفت: وظیفه این ستاد تعیین شاخص‌هاست و طبق مواد آئین نامه باید شاخص‌های بهبود وضعیت زنان و خانواده را تدوین کند.

مولاوردی افزود: در سال 92 با روی کار آمدن دولت یازدهم با حجم زیادی از مصوبات در حوزه مسائل زنان و خانواده مواجه شدیم که با بررسی آنها دریافتیم بسیاری از آنها به اجرا در نیامده است.

وی با اشاره به شورای فرهنگ عمومی گفت: این شورا در یک سال گذشته تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار داشت و در جمع بندی مسائل تأکید شد که نیاز به هیچ ساختار، مصوبه و قانون جدیدی نداریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در اجرای مصوبات قبلی در زمینه زنان و خانواده، دستگاه‌های اجرایی گمان می‌کردند که وقتی برنامه‌ای ابلاغ می‌شود بودجه آن هم باید اختصاص یابد در حالی که این برداشت، غلط بود و دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ها را با اعتبارات خود اجرایی می‌کردند.

مولاوردی گفت: در برنامه ششم توسعه برای وضعیت زنان و خانواده شاخص‌هایی به طور دقیق مشخص شده است در حالی که تا پیش از این در هیچ برنامه‌ای هدفگذاری کمی وجود نداشت.

اجرا، حلقه مفقوده برنامه‌های حوزه زنان است

به گزارش ایسنا، کبری خزعلی ، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز اجرا را حلقه مفقوده در زمینه برنامه‌های مرتبط با زنان و خانواده ذکر و اظهارکرد: در سالیان گذشته در چالش میان تغییرات دولت‌ها، این مصوبات بر زمین ماند.

وی افزود: با ابلاغ سیاست‌های جدید، مرکز عالی زنان به عنوان ستاد ملی باید جدای از سه قوه تشکیل شود تا با تغییر دولتها، مصوبات و طرح‌ها آسیب نبیند. در صورت تشکیل این ستاد ملی، هیئت دولت تخصصی زنان و خانواده شکل می گیرد که کاملاً چابک است و می تواند مؤثر باشد.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه گفت: در حال حاضر 11 میلیون جوان آماده ازدواج و 5 میلیون زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند و تا پایان برنامه ششم توسعه باید ازدواج 15  درصد افزایش یابد.

خزعلی که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صحبت می‌کرد، در پایان تاکید کرد: خانواده‌ها نیازمند آموزش هستند و دستگاه ها باید موظف باشند از بودجه های خودشان در این زمینه هزینه کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------