نصب دوربین ثبت سرعت درهر 10کیلومتر راه ها/ صدور گواهینامه سخت شود



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی ,وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی می گوید، تا پایان سال 1396 در هر 10 کیلومتر از محورهای شریانی کشور یک دوربین ثبت تخلف سرعت نصب می شود که می تواند میانگین سرعت رانندگان را در راه های کشور نشان دهد.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی شنبه شب در آیین امضای «تفاهم نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی» در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در کشور وجود داشت اما اکنون به 17 میلیون دستگاه افزایش یافته است.


وزیر راه وشهرسازی علت بخش عمده سوانح رانندگی در کشور را ناشی از تحولات شهرنشینی دانست و گفت: این تحولات سبک زندگی شهروندان را تغییر داده است.


وی با یادآوری اینکه در دهه 1330 جمعیت کشور حدود 6 میلیون نفر بود، گفت: با افزایش روند جمعیت در کشور، اکنون بیش از 55 میلیون نفر آنها شهرنشین هستند و استفاده از خودرو و وسایل نقلیه تغییرات زیادی در زندگی شهروندان به وجود آورده است.


آخوندی گفت: آمارها حاکی از آن است که 28 درصد سوانح رانندگی در شهرها و 72 درصد دیگر در جاده ها و راه های روستایی اتفاق می افتاد؛ این نشان می دهد که باید با انجام برنامه های مختلف میزان سوانح رانندگی در شهرها و راه ها کاهش یابد.


وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کاهش سوانح رانندگی در کشور نیازمند آموزش های زیاد است و در حوزه شهرنشینی باید به آموزش رانندگان در کشور توجه جدی شود.


آخوندی با اشاره به برگزاری نشست های مستمر کمیسیون ایمنی راه ها، افزود: نتیجه نشست های کمیسیون کاهش حوادث رانندگی در راه های کشور و افزایش ایمنی در سطح راه های مواصلاتی بوده که تعداد تلفات رانندگی را در راه ها کاهش داده است.


وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از سیستم های هوشمند در راه های کشور تاکید کرد و گفت: پیش از این 240 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده ها نصب بود اما با امضای قراردادی بیش از یک هزار و 100 دوربین در سطح راه های کشور نصب می شود و تا پایان سال 1396 در هر 10 کیلومتر از محورهای شریانی کشور یک دوربین ثبت تخلف سرعت خواهیم داشت که می توانند میانگین سرعت رانندگان را در راه های کشور نشان دهند.


آخوندی خواستار سختگیرانه شدن صدور گواهینامه شد و اظهار داشت: این امر نیازمند به حمایت همه جانبه دولت و مجلس است تا صدور گواهینامه تنها برای رانندگان مسلط صادر شود.


وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مبالغ جرایم رانندگی گفت: جرایم راهنمایی و رانندگی جزو اقلام سبد کالای خانوارها نیست بلکه یک مساله بازدارنده در امور رانندگی است.
آخوندی در پایان با اشاره به استقبال مردم از سامانه 141 یادآور شد همه رانندگان می توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین وضعیت راه های کشور مطلع شوند که تصاویر آن به صورت آنلاین پخش می شود.


به گزارش ایرنا، تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل تهدید کننده سلامت شب گذشته بین وزیران راه و شهرسازی و بهداشت و درمان امضا شد.


در پایان این مراسم تفاهم نامه دیگری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------