نقد برجام از دید جناحی خطاست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه برجام توافق ملی است گفت که نباید انتقاد از برجام به ابزاری در دست گروه‌های سیاسی و سوءاستفاده از آن منجر شود.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم بیان انتقاد سازنده برای پیشرفت امور حتی در موضوع برجام گفت: نتیجه‌گیری در هر موضوعی قبل از مذاکره و شنیدن نظرات طرفین همچون املای نانوشته است. مثل این است که از ترس نرسیدن حرکت نکنیم؛ حال آن که باید حرکت کرد؛ یعنی اگر طرف مقابل در انجام تعهداتش در اجرای برجام کوتاهی کرد باید بر اساس اصول دیپلماسی رفتاری متقابل داشت.

وی با تاکید بر اینکه برجام توافق ملی است، افزود: برجام نباید دچار تفسیرهای تقلیل گرایانه و سطحی به عنوان ابزار مشروعیت بخشی به جناح‌ها و گروه‌های سیاسی شود. برجام توافق ملی و  دیپلماسی است که در سطح ملی انجام شد و نتیجه آن برای کل کشور است. بر این اساس کسانی که بخواهند برجام را از دید جناحی نقد کنند راهشان خطاست و در مقابل تحلیل‌ درباره رفتارهای پس از برجام قابل بررسی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه باید در موارد لزوم به مجریان اجرای برجام در داخل کشور نیز تذکر داده شود، گفت: اگر طرف خارجی نیز به تعهداتش در برجام عمل نکند باید برخوردهای لازم صورت گیرد؛ بنابراین پایش در رفتار پس از برجام امر درستی است اما انتقاد صرف، نفی و سوء استفاده از برجام درست نیست به خصوص اینکه تبدیل به ابزاری در دست گروه‌های سیاسی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------