روند صعودی ابتلا به زیکا در سنگاپور/ تعداد مبتلایان به 304 تن رسید



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,ویروس زیکا

مقامات سنگاپور روز شنبه اعلام کردند تعداد افراد مبتلا به ویروس زیکا در این کشور جنوب شرق آسیا همچنان روند صعودی دارد و تاکنون 304 تن به این ویروس مبتلا شده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط زیست ملی سنگاپور در بیانیه مشترکی از ابتلای 12 تن دیگر به زیکا خبر دادند و به این ترتیب تعداد افراد مبتلا به این ویروس در این کشور 5 میلیون نفری به 304 تن رسید.


روند صعودی ابتلا به زیکا در سنگاپور در حالی ادامه دارد که تاکنون دستکم 3 نفر در مالزی کشور همسایه اش به این ویروس مبتلا شده اند که یک نفر جان خود رااز دست داده و یک زن باردار نیز زیکا گرفته است.


بنابر گزارش تارنمای شبکه خبر آسیا، تا روز جمعه از مجموع 183 زیستگاه پشه آئدس عامل انتقال زیکا در سنگاپور، 114 مورد خانه بوده و 69 مورد مناطق مشترک و یا محل های دیگر گزارش شده است.


کشورهای جنوب شرق آسیا هفته جاری با تعطیلات طولانی به مناسبت عید قربان مواجه هستند و این عاملی برای مسافرت به دیگر کشورها است. مالزی از شهروندانش خواست در این مدت از سفر به سنگاپور خودداری کنند تا به زیکا مبتلا نشوند.


مدارس از دانش آموزان خواسته اند سفرهای خود به سنگاپور را لغو کنند.


در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس زیکا در کشورهای جنوب شرق آسیا، چین نیز نسبت به گسترش این بیماری و سفر شهروندان خود به این منطقه هشدار داد.


سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز با توجه به گسترش موارد ابتلا به ویروس زیکا در جنوب شرق آسیا و مشاهده سه مورد آن در مالزی، به مسافران ایرانی عازم این کشور توصیه هایی بهداشتی ارائه کرد.


شیوع ویروس زیکا در مادران باردار خطر بروز نقایص شدید مادرزادی (میکروسفالی) نوزادان و تولد کودکانی با رشد اندک مغز و جمجمه را در پی دارد و به همین دلیل بیشترین دستور منع سفر به کشورهای آلوده برای زنان در سن بارداری صادر می شود.


'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور نیز روز سه شنبه هفته گذشته خواستار راه اندازی پویشی در اتحادیه کشورهای جنوب شرقی (آ.سه.آن) برای مبارزه با گسترش ویروس زیکا شد.


تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر در 55 کشور جهان، به بیماری زیکا که تاکنون روش درمان و یا واکسن خاصی برای مقابله با آن تولید نشده، مبتلا شده اند.


ویروس زیکا از طریق نیش پشه ئدس منتقل می شود. افراد مبتلا به ویروس زیکا معمولا دارای نشانه هایی مانند تب خفیف، خارش پوست، ورم ملتحمه، درد آعضلات و مفاصل، ضعف و سردرد می شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------