امیرآبادی: حامی اصلی تروریسم صلاحیت اداره حج را ندارد



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , حج

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشوری که حامی اصلی تروریسم و افراطی‌گری و ایجاد اختلاف در امت اسلام است صلاحیت اداره فریضه وحدت آخرین حج را ندارد.

احمد امیرآبادی فرهانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سازمان همکاری های اسلامی در مورد اداره حج کوتاهی می‌کند گفت: این سازمان برخی از مسئولیت های اداره حج و اعطای سهمیه به کشورها را بر عهده دارد اما همواره این تصمیمات را تحت نفوذ رژیم سعودی اتخاد کرده و وابستگی سیاسی و اقتصادی این نهاد به سعود ها در همه تصمیماتش قابل مشاهده است.

وی افزود: در مورد فاجعه منا آنچه که به اندازه اصل فاجعه تاسف برانگیز بود عملکرد غیر مستقل و ذلت بار کشورهای اسلامی در مقابل کشتار حجاجشان بود و تنها کشوری که مستقل عمل کرد جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه عربستان با هزینه‌های سرسام آور به دنبال پیشبرد اهداف خود در جهان است گفت: وابستگی همه سازمان‌های بین المللی و حقوق بشر به دلارهای سعودی مانع از واکنش مطلوب آنها به فجایعی می شود که سعودی‌ها عامل آن هستند و فاجعه منا یا حمله به یمن و سایر اقدامات خلاف حقوق بشر سعودی ها هیچ گاه از سوی سازمان‌های بین المللی اهمیتی نداشته است.

وی تاکید کرد: حتما باید برای اداره حج فکر جدی شود و عربستان بارها نشان داده صلاحیت این کار را ندارد، اما امیدی هم به کشورهای واسطه عربی و اسلامی نیست و باید امت‌ها با بیداری بیشتر حکومت‌ها را مجبور به واکنش کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطر نشان کرد: برای استکبار و ایادی‌اش در منطقه مهمترین موضوع امنیت رژیم صهیونیستی است و هر کشوری که این امنیت را حفظ کند اجازه هر اقدامی را در دنیا دارد و سعودی ها هم بارها نشان داده اند کشور خوبی برای تامین امنیت صهیونیست‌ها هستند اما اقدامات آل سعود به زودی با بیداری و هوشیاری امت اسلامی خنثی خواهد شد و به زودی شاهد سقوط این حکومت دیکتاتور به ظاهر اسلامی خواهیم بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------