توزیع کتب درسی دانش‌آموزان متوسطه دوم از امروز در کتابفروشی‌ها



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی , کتب  درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از توزیع کتب درسی متوسطه دوم و پایه دهم از امروز در کتابفروشی‌ها خبر داد و گفت: کتب ابتدایی و پیش دانشگاهی نیز در مدارس و همزمان با آغاز سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع خواهند شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در همایش توجیهی برنامه پروژه ملی مهر گفت: این تحربیات سالانه باید هم‌افزایی داشته باشد و از آنچه سال گذشته به دست آمد نباید غفلت کنیم.

وی افزود: باید به همه ابعاد در ارزیابی‌ها توجه کرد. اگر به یک فاکتور بپردازیم و از بخش‌های دیگر غفلت کنیم شکل و شمایل کاریکاتوری از آموزش و پرورش ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تغییر محتوای آموزشی پایه دهم گفت: امسال عناوین کتب و محتواهای آموزشی پایه دهم افزایش یافت و 140 عنوان کتاب مشمول تغییر شد، همچنین راهنمای معلم تولید شد و پیوست های آموزشی تدارک دیدیم.

محمدیان افزود: توزیع کتابهای درسی دوره اول متوسطه از 15 شهریور آغاز شده و کتب دوره دوم متوسطه و پایه دهم نیز از امروز در کتابفروشی ها ارائه شده و واحد بازرسی سازمان پیگیر توزیع مرتب آن در استانهاست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه کتب دوره ابتدایی و فنی و حرفه ای نیز در مدارس توزیع خواهد شد، در پاسخ به پرسشی پیرامون علت طراحی و ارائه کتب کمک آموزشی همزمان با توزیع کتب اظهار کرد: از سه ماه گذشته کتب را برای نظرسنجی و اعتبار بخشی بر روی سایت بارگذاری کردیم و در دسترس همگان بوده است البته تا روز آخر احتمال تغییر و اصلاح در محتوا وجود دارد و اگر کسی کمک آموزشی طراحی کرده از محتوای سامانه استفاده کرده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه پایه دهم بر اساس جدول مصوب دروس است و ساعات پیش دانشگاهی و سوم متوسطه همانند گذشته است.

وی درباره توزیع کتب فنی و حرفه ای نیز، گفت: دروس فنی برخی در نیمه اول و برخی نیمه دوم سال ارائه می‌شود، کتب فنی و حرفه‌ای که نیمه دوم ارائه می شود در ابتدای سال تحویل دانش آموزان نمی‌شوند و تا نیمه دوم سال از زیر چاپ در می‌آیند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------