پیش‌بینی افزایش جمعیت زائران ایرانی اربعین



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , زائران ایرانی اربعین

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: باتوجه به خیانت حاکمان ملعون سعودی در بستن راه حج تمتع حجاج، خیل جمعیت زائران ایرانی اربعین افزایش می یابد و باید جامع برنامه ریزی شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ناصر شکریان در جمع مدیران تبلیغات اسلامی استان در کلاردشت بیان کرد:  هر زائر پیامی از اربعین برای خانواده و اطرافیان خود به ارمغان می آورد و با این خیل جمعیت در اربعین بزرگترین دوره آموزش در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی در عالم هستی شکل می گیرد و این ظرفیتی است که قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورای حسینی برپا کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت زائران ایرانی برای سفر اربعین، کمیته های مختلف در  استان شکل گرفته است که از جمله آن کمیته فرهنگی است و اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران  برنامه هایی را در این کمیته بر عهده دارد.

وی افزود: در این ستاد فرهنگی مسئولیت این اداره کل بخش آموزش  ستاد اربعین است و عنوان این کارگروه  یاوران مهدی  نام دارد که از جمله اقدامات جمع آوری و انتشار آداب و اعمال زیارت اربعین، تولید محتوی پیامکی برای زائرین، تولید نرم افزار موبایلی برای زائرین اربعین، تولید کتابچه اربعین، برگزاری همایش آموزشی و توجیهی برای روحانیون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ایجاد ظرفیت عظیم اربعین و حساسیت های دشمن برای شبهه افکنی، تخریب چهره این همایش بزرگ اسلام و ایجاد اختلاف بین مسلمانان افزود: وقتی برنامه ریزی ها و تلاش های ما بهتر و شایسته تر انجام شود به همان میزان نقشه های دشمنان و استکبار و وهابیت شکسته بیشتری خواهد خورد.

وی افزود: باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت برگزاری بزرگترین پیاده روی و همایش مسلمانان جهان به ویژه شیعیان تلاش های مستمر و پیگیر انجام و سعی شود تا از هرگونه بروز اختلافی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی رعایت آداب زیارت در بین زائران اضافه کرد: قدردانی از خادمان و میزبانان اربعین که با وجود همه مشکلات و کمبودها شبانه روز تلاش م‌ کنند تا به بهترین نحو از زائران اربعین پذیرایی کنند یکی از آداب زیارت اربعین است.

شکریان با بیان اهداف حضور شورای معاونین و تشریح اقدامات و فعالیت‌های سازمان تبلیغات انتظارات فرهنگی این مجموعه رو بیان و تصریح کرد: همه اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل در جهت تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی در استان اتخاذ شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------