تعطیلی آلودگی‌هوای مدارس در پاییز و زمستان، جبران با کاهش تعطیلات تابستانی/ منتظر تصویب هیات وزیران



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , تعطیلی آلودگ

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت:بحث تعطیلی زمستانه و پاییزی مدارس در حد یک پیشنهاد بوده و در حال بررسی کارشناسی است.

محمد حسین بازگیر در خصوص تعطیلی زمستانه و پاییزی مدارس و تغییر ساعات کار دستگاه‌ها دولتی و بانک‌ها اظهار داشت: بحث تعطیلی زمستانه و پاییزه مدارس در فصل آلودگی شدید هوای تهران و جابه‌جایی این زمان با تعطیلات بلند مدت تابستانه یکی از پیشنهادات سازمان حفاظت محیط زیست در جهت کاهش آلودگی هوای تهران است.

وی ادامه داد: تغییر ساعات شروع کار دستگا‌ه‌های دولتی، بانک‌ها و مدارس به شکلی که همه این بخش‌ها لزوماً هم‌زمان شروع به فعالیت نکنند؛ نیز یکی دیگر از پیشنهادات سازمان حفاظت محیط زیست بوده در دست بررسی کارشناسی است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: این پیشنهاد از جانب اعضای کارگروه ملی آلودگی هوا از جمله وزارت کشور و آموزش و پرورش که نقشی تعیین کننده دارند بررسی کارشناسی شده و پس از جمع‌بندی به شورای عالی حفاظت محیط زیست ارائه می‌شود.

بازگیردر ادامه بیان داشت: پس از تأیید شورای عالی حفاظت محیط زیست پیشنهاد تغییر ساعت کاری ادارات و شروع مدارس از فصل تابستان در قالب طرحی به هیئت وزیران ارسال و طبق نظر نهایی این مجمع تصویب یا رد خواهد شد؛ بنابراین اجرای این طرح منوط به تصویب هیئت وزیران است.

وی با بیان اینکه این اقدام در بسیاری از نقاط دنیا اجرا شده و قابل بررسی است افزود: مکزیکوسیتی که از نظر آلودگی هوا وضعیت مشابه و یا حتی بیش‌تر از ما در تهران داشته با اجرای طرح‌های این چنینی معضل آلودگی هوای خود را کنترل و آن‌ را حل کرده است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: پیشنهاد جابه‌‌جایی زمان مدارس به فصل تابستان و تغییر ساعات کاری دستگاه های دولتی در فصلی که شاهد آلودگی شدید هوا هستیم تجربه خوبی بوده و قابل بررسی است.

بازگیر گفت: در حال حاضر شرایط ما در تهران به گونه ای است که پیک رفت‌وآمد و ترافیک در ساعات خاص همچون ساعات 7 و8 صبح که مدارس، بانک‌ها و ادارات همه با هم شروع و در ساعات پایانی روز نیز که زمان اتمام فعالیت‌ آنها محسوب می‌شود همگی با هم پایان می‌یابند؛ شاهد حجم انبوه ترافیک هستیم؛ بنابراین عوامل فوق به عنوان یکی از موارد تشدید کننده آلودگی هوا مطرح هستند که با ساماندهی آنها می‌توانیم از شدت معضل آلودگی هوا در فصل پاییز و زمستان بکاهیم.

وی بیان داشت: در برابر تعطیلات بلند مدت تابستانه که شاخص آلودگی هوا وضعیت مناسبی دارد در فصل پاییز و زمستان به دلیل شروع پدیده پایداری هوا با سکون هوا وعدم جابه‌جای آلودگی‌ها مواجه هستیم بنابراین شدت فعالیت هم‌زمان بخش‌های اقتصادی واجتماعی و ترافیک هم ‌زمان بر وضعیت نامطلوب آلودگی هوا می‌افزاید.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که ضمن مدیریت تقاضای سفر رفت‌وآمدهای غیر ضروری ، حجم ترافیک را کاهش دهیم چرا که این موارد می‌توانند به کاهش آ‌لودگی هوا کمک بسیاری کنند.

وی گفت: برای کاهش آلودگی هوا راهکارهای زیادی وجود دارد و باید همه آنها را در کنار هم ببینیم، در کنار بهبود کیفیت سوخت، ارتقا وضعیت خودروها، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش سرانه فضای سبز شهرها، کنترل آ‌لودگی منابع ثابت مثل کارخانه‌ها عامل تکمیل کننده‌ای همانند مدیریت تقاضای سفر و کاهش ترافیک هم وجود دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: تغییر ساعات کاری دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، مدارس و جابه‌جایی شروع مدارس از فصل پاییز به فصل تابستان می تواند به بهبود وضعیت و کیفیت هوا کمک کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------