تعطیلات میان‌ترمی مدارس در زمان وارونگی دما، یک گزینه برای کاهش آلودگی هواست



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,آلودگی هوا

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ملاک اصلی مدیریت کاهش آلودگی هوا برنامه جامع کاهش آلودگی هواست، گفت: در این مصوبه هیات وزیران، به منابع ثابت و متحرک آلوده‌کننده هوا توجه شده است و قانون‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

 محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دو محور بهبود کیفیت سوخت و ارتقای استاندارد خودرو در بحث آلودگی هوا بسیار موثر است، گفت: استاندارد خودروها در کشور در حال حاضر یورو 4 است و در ابتدای سال 96 به یورو 5 تغییر خواهد کرد و درباره کیفیت سوخت نیز با تلاش دولت یازدهم در تهران و کلانشهرها سوخت یورو4 توزیع می‌شود؛ همچنین در بحث بهبود کیفیت گازوئیل نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم  این نشان می‌دهد که برای کاهش آلودگی هوا بر اساس برنامه‌ای منظم پیش می‌رویم.

 

وی با اشاره به اینکه در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان پدیده وارونگی دما اتفاق می‌افتد، گفت: به خاطر شرایط جغرافیایی کلانشهرها مانند تهران این پدیده را در بسیاری از کلانشهرها داریم و با توجه به سلسله کوه‌هایی که کلانشهرها را احاطه کرده‌اند چرخش هوا به خوبی صورت نگرفته و باعث پدیده وارونگی دما می‌شود.

 

حیدرزاده ضمن اشاره به طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس گفت: این طرح به این ترتیب است که سال تحصیلی را زودتر شروع کرده و در اواخر پاییز و اوایل زمستان که بر اساس تجربه احتمال وارونگی دما را داریم بتوانیم تعطیلی دوهفته‌ای مدارس را داشته باشیم.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: ما خواسته یا ناخواسته با پدیده وارونگی دما مواجه هستیم و دانش‌آموزان نیز در معرض آلودگی هوا هستند و در این فصل باید مرتب کمیته اضطرار تشکیل دهیم و اعلام کنیم که فردا تعطیل است یا خیر؟ طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس به حل این مشکل می‌تواند کمک کند. همچنین در بحث کاهش بار ترافیک، ترافیک حاصل از مدارس و دانشگاه‌ها سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود؛ بنابراین با توجه به این دو هدف موضوع تعطیلی دو هفته ای مدارس را پیگیری می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اظهارات اخیر یک نماینده مجلس مبنی که طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس را بدترین گزینه برای کاهش آلودگی هوا بیان کرده بود، گفت: این طرح راه‌حل اصلی ما نیست بلکه فقط یک گزینه است که در سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است و با سازمان‌های ذیربط مانند آموزش و پرورش در حال هماهنگی هستیم تا همانطور که دانشگاه‌ها میان ترم دارند مدارس نیز بتوانند در دوره وارونگی دما تعطیلات میان‌ترمی داشته باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------