وزیر تعاون: سیاست دولت افزایش پرداختی بیش از تورم است



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  ,وزیر رفاه

وزیر رفاه، سیاست دولت را افزایش پرداختی بیش از تورم اعلام کرد و گفت: در سازمان تامین اجتماعی با سیاست پلکانی ۳۴ درصد و در صندوق بازنشستگی کشوری ۲۰ درصد افزایش پرداختی داشتیم.

 به گزارش مهر، علی ربیعی در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: اخلاق و ارزش های دفاع مقدس در جامعه امروز گم شده است و شرایط به گونه ای است که هر کس به دنبال این است پا روی دیگری بگذارد تا بالا برود.

 

وی ادامه داد: در دفاع مقدس کسی به دنبال دیده شدن نبود و سیاست دولت یازدهم هم حرکت با صدای آهسته و عقلانیت است.

 

وزیر تعاون اضافه کرد: امروز خانواده از نظر دولت اساسی ترین نهاد اجتماعی است. البته نگرانی هایی وجود دارد و تنهایی در خانواده ها زیاد شده است. امروز هر عضو خانواده در گوشه ای با ابزارهای الکترونیکی خود مشغول است.

 

ربیعی تاکید کرد: مجموعه ای از عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عامل به وجود آمدن شرایط فعلی است و دولت به دنبال این است که با رفتارهای اخلاقی بنیاد خانواده را تحکیم بخشد.

 

در گذشته، قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۶ درصد کاهش یافت

 

وزیر رفاه با اشاره به اینکه در دولت گذشته، قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۶ درصد کاهش یافت، خاطرنشان کرد: در صندوق بازنشستگی کشوری هم با توجه به تورم بالا، قدرت خرید بازنشستگان ۶۷ درصد کاهش یافت.

 

وی گفت: در دولت یازدهم در موضوع درمان بازنشستگان، بیماری های این قشر شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار گرفت. همچنین در موضوع بیمه تکمیلی، مشارکت انجام شد و در سال آینده هم پیشرفت خواهیم داشت.

 

وی سیاست دولت را افزایش پرداختی بیش از تورم اعلام کرد و افزود: در سازمان تامین اجتماعی با سیاست پلکانی ۳۴ درصد و در صندوق بازنشستگی کشوری ۲۰ درصد افزایش پرداختی داشتیم.

 

ربیعی تاکید کرد: سیاست سالمندی و بازنشستگی را تلفیق کردیم و بزودی با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، سیاست های مشترکی را اجرا می کنیم.

 

جامعه آمادگی مواجهه با جمعیت سالمندی را ندارد

 

وزیر تعاون با اشاره به مباحث جمعیت در کشور ادامه داد: پنجره جمعیتی رو به سالمندی است اما جامعه آمادگی این امر را ندارد.

 

وی گفت: طبق منشور اخلاقی که در دولت به آن پایبند شدیم، اموال بازنشستگان را همانند خود آنها حراست می کنیم.

 

ربیعی با اشاره به شرایط صندوق های بازنشستگی در آغاز بکار دولت یازدهم گفت: در آن زمان هیچ مدیری بر اساس نظام کارشناسی سر کار نیامده بود بلکه انتسابات بر اساس معرفی افراد انجام شده بود. حتی در موردی منشی یک مدیر، فردی را به عنوان مدیر صندوق های بازنشستگی معرفی کرده بود.

 

وی با بیان اینکه سهم بازنشستگان در صندوق های بازنشستگی باید افزایش یابد، تاکید کرد: صندوق های بازنشستگی سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در امور بازنشستگان هزینه کردند. همچنین وزارت رفاه ۲ هزار میلیارد تومان در این موضوع مشارکت کرد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به اعتقاد ما صندوق های بازنشستگی فقط محل پرداخت حقوق نیست بلکه محل زندگی اجتماعی بازنشستگان است.

 

ربیعی با اشاره به موضوع مسکن مهر گفت: در ابتدای کار دولت یازدهم، مسکن مهر بنیه ما را گرفت، اما در صدد هستیم موضوع مسکن اجتماعی را برای بازنشستگان پیگیری کنیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------