افزایش 80 درصدی وقوع جرام سایبری



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,جرائم سایبری

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با ابراز نگرانی از افزایش 80 درصدی وقوع جرائم سایبری، گفت: کشف جرم در آن حوزه نیز 105 درصد افزایش داشته است.

  به گزارش ایسنا، سردار بهمن امیری‌مقدم امروز هفتم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور اعلام برنامه‌های هفته ناجا در فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در 6 ماه اول سال جاری یک میلیون و 50 هزار تماس با ناجا برقرار شده است، اظهار کرد: 700 هزار عدد از این تماس‌ها عملیاتی بوده‌اند که درصد این تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته همچنین 6000 تماس نیز غیر قابل پیگیری با نیروی انتظامی برقرار شده است.

 

افزایش 16 درصدی کشف موادمخدر

 

وی با اشاره به افزایش 16 درصدی کشف موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: در عملیات‌های ویژه پلیس 14 تن و 288 کیلو انواع موادمخدر کشف شد همچنین مرزبانی استان نیز 833 کیلو کشفیات موادمخدر داشته است.

 

دستگیری 800 معتاد پرخطر

 

امیری‌مقدم با تاکید بر اینکه در این زمینه 34 طرح اجرایی شده است، عنوان کرد: همچنین برای جمع‌آوری معتادان پرخطر 24 مرحله طرح اجرایی شده و بیش از 800 نفر در این طرح‌ها دستگیر شده‌اند.

 

فرمانده انتظامی استان با ابراز نگرانی از رشد جرائم در فضای سایبری، افزود: متاسفانه در این حوزه افزایش بیش از 80 درصدی داشته‌ایم به طور کلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات جرائم سایبری 105 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه برای کاهش تصادفات برخی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها شناسایی و مشکلات آن‌ها رفع شد، تصریح کرد: درصد بالایی از واژگونی‌ خودروها در جاده سمنان، شاهرود و سبزوار به مشهد اتفاق می‌افتد طبق نظر کارشناسان پلیس خسته‌کننده بودن جاده و خط‌کشی غیر کارشناسی در این منطقه موجب بروز تصادفات می‌شود.

 

کاهش 26 درصدی تصادفات برون شهری

 

امیری‌مقدم اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات پلیس تصادفات در حوزه برون‌شهری 26 درصد و در حوزه درون‌شهری 16 درصد کاهش داشته است همچنین در 814 طرح با متخلفان حادثه‌ساز برخورد شده است.

 

افزایش 7درصدی برخورد با اراذل و اوباش

 

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه هیچ اراذل و اوباشی نمی‌تواند در مشهد فعالیت داشته باشد یا از دست پلیس فرار کند، خاطرنشان کرد: با همکاری‌های دستگاه قضایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در برخورد با اراذل و اوباش 7درصد افزایش داشته‌ایم.

 

افزایش 200 درصدی کشف کالای قاچاق

 

وی به اجرای 82 طرح به منظور مبارزه با سرقت در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد افزایش داشته است. 

 

امیری‌مقدم با بیان اینکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری به موضوع قاچاق در استان توجه ویژه‌ای شده است، عنوان کرد: 19 مورد طرح تنها در زمینه سوخت قاچاق اجرایی شده است به طور کلی در این موضوع 111 درصد افزایش کشف داشته‌ایم همچنین در حوزه‌های مختلف قاچاق شاهد افزایش بیش از 200 درصدی کشف بوده‌ایم. 

 

وی با بیان اینکه طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی نیز 26 درصد افزایش داشته است، گفت: سرقت‌های مسلحانه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش داشته است. 

 

امیری‌مقدم در خصوص پرونده‌های مختلف استان نیز، اظهار کرد: برخی از پرونده‌ها مانند پرونده تجاوز و قتل دختربچه نیشابوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند به همین دلیل حکم این پرونده در 11 روز صادر شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه در استان شاهد پرونده‌های مختلفی هستیم در چند روز گذشته زن و شوهری که معتاد بودند با وجود چهار فرزند اقدام به خودکشی کردند مرد این خانواده اول همسر خود را به قتل رسانده و بعد خودکشی کرد.

 

هفته ناجا، فرصتی برای ارائه عملکرد پلیس به مردم

 

وی با اشاره به آغاز هفته ناجا از روز جمعه 9 مهرماه، اضافه کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی برای ایجاد ارتباط با مردم و ارائه عملکرد سالانه به آنان است. 

 

امیری‌مقدم وجود امنیت را برای جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر امنیت نباشد دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ... نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند امنیت محصولی اجتماعی است و تامین آن بر عهده تمام سازمان‌ها و نهادهاست.

 

شعار هفته ناجا؛ همه باهم برای امنیت و آرامش

 

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه به دلیل اهمیت این موضوع شعار هفته ناجا نیز با توجه به امنیت انتخاب شد، عنوان کرد: شعار این هفته همه با هم برای امنیت و آرامش است اگر در حال حاضر برخی از کشورها به دنبال دلایل وجود امنیت در بین کشور ما هستند خوشبختانه توانسته‌ایم امنیت خوبی را در کشور ایجاد کنیم. 

 

وی یادآور شد: امنیت ضروری‌ترین نیاز در زندگی هر فرد است ما نیز به عنوان خدمت‌گذاران مردم که سرمایه‌ اجتماعی کشور هستند تمام تلاش خود را برای تامین امنیت در کشور می‌کنیم. 

 

امیری‌مقدم به اهداف برگزاری هفته ناجا اشاره و تصریح کرد: ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی یعنی مردم که می‌تواند منجر به افزایش امنیت ‌شود یکی از اصلی‌ترین اهداف برای ما است همچنین تقویت و جلب مشارکت مردمی در حوزه امنیت، معرفی دستاوردهای نیروی انتظامی برای مردم و جامعه از دیگر برنامه‌های ما هستند که به مناسبت آغاز محرم تمام برنامه‌ها رویکرد فرهنگی، آموزشی و پیشگیرانه دارند.

 

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: رویکرد جامعه‌محوری پلیس، توسعه رعایت حقوق شهروندی، گرایش داوطلبانه مردم به این موضوع، احترام به شخصیت انسانی و کرامت افراد، ترویج فرهنگ اسلامی و تحکیم بنیان خانواده و ... نیز از دیگر اهداف نیروی انتظامی برای هفته ناجا است. 

 

وی با بیان اینکه در روز اول این هفته تمام فرماندهان در نماز جمعه شرکت می‌کنند، گفت: شرکت این افراد به منظور اطلاع‌رسانی عملکرد پلیس به مردم است، شعار این روز نیز «بینش، جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلام و عزت حسینی» است. 

 

امیری‌مقدم با تاکید بر اینکه بیش از 200 برنامه در استان برگزار می‌شود، افزود: صبحگاه مشترک با تمام نیروهای مسلح به منظور نشان دادن اقتدار پلیس و همکاری با دیگر نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

 

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این هفته نمایشگاهی از توانمندی‌های علمی، پژوهشی و فضای مجازی پلیس نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، کلاس‌های آموزشی توسط کارمندان دولت، مسابقات ورزشی و ... نیز از دیگر برنامه‌های هفته ناجا است. 

 

وی با بیان اینکه در 6 ماهه گذشته از سال پلیس 4967 دقیقه برنامه در رادیو داشته است، عنوان کرد: همچنین 8222 دقیقه برنامه از عملکرد و برنامه‌های نیروی انتظامی در تلویزیون نیز پخش شده است.

 

امیری‌مقدم با اشاره به برگزاری همایش اصناف، خاطرنشان کرد: این برنامه هر ساله با حضور گسترده اصناف و پلیس به دلیل ایجاد ارتباط متقابل و آشنایی مردم با پلیس برگزار می‌شود. 

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: برنامه‌های نمایشی یگان ویژه، سرکشی به خانواده شهدا، ارائه خدمات مضاعف به مردم، نشست تخصصی با نمایندگان مجلس و مسئولان قضایی، جلسات تعاملی با آموزش و پرورش و ... نیز از جمله برنامه‌های هفته ناجا است.

 

وی با اشاره به برنامه تجلیل از خادمان امنیت، اظهار کرد: این برنامه به منظور تجلیل از افرادی که برای امنیت سرمایه‌گذاری می‌کند و امنیت‌ساز هستند برگزار می‌شود امیدواریم خیران به موضوع امنیت و تامین ان نیز  ورود پیدا کنند. 

 

امیری‌مقدم با بیان اینکه برخی از محصولات ضد فرهنگی کشف شده توسط پلیس در این ایام معدوم می‌شود، عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزایش پیدا کند آسیب اجتماعی کمتر می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------