درآمد ۸۴۲میلیاردی دولت و دفاتر از خرید و فروش خودرو/ سند پراید؛ ۳۲۴هزار تومان، سند بنز؛ ۱۳میلیون



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  , دفاتر از خرید و فروش خودرو

پس از چالش دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهور سر سند خودرو که البته به توافق این دو نهاد ختم شد، کانون سردفتران و دفتریاران درامد سال گذشته خود و دولت از نقل و انتقال خودروها را اعلام کرد.

 به گزارش خبرآنلاین؛ با وجود اینکه در دو سه هفته گذشته، چالشی میان دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهور ناجا به خاطر نقل و انتقال خودرو و سند رسمی بوجود آمده بود و بسیار سند زدن در دفتر ثبت را هزینه مضاعف به مردم می دانستند، اما رئيس كانون سردفتران و دفترياران می گوید فقط ۲۸۰ میلیارد تومان از ۸۴۲ میلیارد، سهم آنها بوده است.

 

به گفته دشتی اردكانی، دفاتر اسناد رسمی در سال گذشته (۱۳۹۴) ۸۴۲ ميليارد تومان بابت ماليات نقل و انتقال و حق‌الثبت تنظيم اسناد قطعی و وكالت برای فروش انواع خودرو و وسايل نقليه موتوری وصول و به حساب خزانه واريز كرده‌اند.

 

او گفت: از اين مبلغ‌ ۲۸۰ ميليارد تومان آن بابت حق‌الثبت و ۵۶۱ ميليارد تومان بابت ماليات نقل و انتقال بوده است، به موجب ماده ۴۲ قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و ماده ۱۰ قانون تنظيم برخی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۴، وصول ماليات و حقوق دولتی مذكور هنگام تنظيم اسناد قطعی و وكالت بابت فروش خودرو برعهده دفاتر اسنادرسمی محول شده است.

 

به گفته از ۲۸۰ ميليارد تومان حق‌الثبت نقل و انتقالات سال گذشته، ۱۱۷ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان به حساب جمعيت هلال احمر و ۲۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان به حساب شهرداری واريز می‌شود.

 

ادامه داد: اين مبلغ واريز شده، بابت ۲ ميليون و ۵۸۵ هزار فقره سند قطعی خودرو و يك ميليون و ۴۶ هزار فقره وكالت برای فروش خودرو و وسايل نقليه موتوری توسط ۷۰۹۸ دفتر اسناد رسمی در سراسر كشور وصول شده است.

 

درواقع سهم دفاتر اسناد رسمی از نقل و انتقال خودرو، حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است.

 

اما در جدول‌های زیر هزینه نقل و انتقال برخی خودروها و همچنین سهم هر بخش از این هزینه را می بینید؛ 

  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  , دفاتر از خرید و فروش خودرو

 

  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  , دفاتر از خرید و فروش خودرو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------