اندونزی یک ایرانی را به اتهام قاچاق انسان تحویل استرالیا داد



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی, اندونزی

اندونزی یک ایرانی را به اتهام قاچاق 73 زن، مرد و کودک بین سال های 2011 تا 2013 تحویل دادگاهی در استرالیا داد.

 به گزارش ایرنا، 'محمدنقی.کریمی آذر' 56 ساله پنجشنبه شب پس از طی دو سال و نیم زندان در اندونزی توسط مقامات این کشور تحویل دادگاهی در سیدنی استرالیا شد.

 

وی هشتمین فردی است که از سال 2008 تا کنون به اتهام قاچاق انسان از اندونزی به استرالیا تحویل می شود تا در دادگاه های این کشور محاکمه شود.

 

به نوشته روز جمعه تارنماهای شبکه خبر استرالیا و 'سیدنی مورنینگ هرالد'، 'مایکل کینان' وزیر دادگستری استرالیا، گفت که دولت های اندونزی و استرالیا با همکاری یکدیگر برای دستگیری قاچاقچیان انسان و محاکمه افرادی که مسئول بدبختی مردم از طریق تجارت قاچاق انسان هستند ادامه خواهند داد.

 

دولت فدرال استرالیا اعلام کرد که قاچاقچیان انسان ممکن است در پی شکار بیش از 14 هزار پناهجویی باشند که اکنون در اندونزی به سر می برند.

 

اسنادی که در اختیار دادگاه قرار گرفته است نشان می دهد که این متهم ایرانی بین سال های 2011 و 2013 بیش از 70 نفر را از اندونزی به استرالیا قاچاق کرده است و دادگاه هنوز برای وی قرار وثیقه صادر نکرده است.

 

براساس این گزارش، اسناد نشان می دهد وی جرائمی را برای قاچاق انسان در مالزی و اندونزی انجام داده است.

 

'آرچی هالاس' وکیل این متهم اعلام کرد که وی و موکلش برای خواندن بیانیه 100 صفحه ای مشترک دادگاه نیاز به زمان بیشتری دارند.

 

'کریمی آذر' این متهم از طریق یک مترجم فارسی به رسانه ها، گفت که یک اقلیت کرد است و در کمیساری عالی پناهندگان ثبت نام کرده است.

 

وی با 43 فقره جرم در ارتباط قاچاق انسان روبرو است، اما در دادگاه گفته که بیگناه است. دادگاه هنوز مشخص نکرده است که تمامی 73 نفری که وی قاچاق کرده است وارد استرالیا شده اند یا خیر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------