پلیس فتا: دولت مخالف فیلترینگ اینستاگرام است



  اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  ,رئیس پلیس فتا

رئیس پلیس فتا گفت: در کمینه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه چندین بار تصمیم بر این بود که اینستاگرام فیلتر بشود اما دولت با فیلتر شدن آن مخالف است در حال حاضر وزارت ارشاد کارهایی انجام داده تا به صورت هوشمند با صفحات مستهجن برخورد شود

 به گزارش  فارس، سردار هادیانفر رییس پلیس فتا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امروز میزبان رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بودیم و گزارشی را از وضعیت فصلی مجازی کشور اراییه داددیم و ایشان راهنمایی هایی را د ادامه بخش اول بازدید داشتند و بخش هایی که می خواستیم را بازدید کردند در جریان نیزان جرایم سازمان یافته در کشور هم قرار گرفتند.

وی گفت: در خضوص عملکرد پلیس فتا به تناسب رشد فن اودی طلاعات همه ساله رشد جرایم را شاهد بودیم در 6 ماهه امسال 63 و نیم درصد جرایم در کشور افزایش یافته است نزدیک به 42 و نیم درصد جرایم در تلگرام اتفاق می افتد.

هادیانفر افزود: در سال 93 52 درصد جرایم به برداشت های عیر مجاز می رسید و امسال با هشدارهایی که داده ایم و هماهنگی با بانک ها که واشته ایم کاهش 34 درصدی را شاهد هستیم.

 

وی گفت: در جرایم مسائل مربوط به هتک حیثیت در کشور بالاترین سهم را دارند که باید بخش هایی که مسوولیت پیشگیری را دارند بیشتر فعالیت کنند.

 

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: در حوزه بین المللی عملیات پانجیای 9 را داشتیم که پلیس سابیری ایران هاب منطقه بود و 19 کشور را زیر مجموعه اش داشت این عملیات ده روز طول کشید بر علیه داروهای غیر مجاز را شناسایی کردند در کشور ما وزارت بهداشت همکاری داشت و درک شور 150 نفر دستگیر شدند مقادیر زیادی داروهای غیر مجاز شناسایی شد و در مبادی گمرکی دستگیری داشتیم همه استان ها در این عملیات دخیل بودند و درصد زیادی از دستگیری ها در تهران بوده است همچنین درصد قابل توجهی از کشفیات هم در تهران بوده است.

 

هادیانفر ادامه داد: درباره همکاری بین الممللی امروز افتخار داریم که عضو سازمان اصلی مبارزه کننده گان با جرایم سایبری هستیم و موضوعات تبادل اطلاعات در حوزه تروریسم در این مقر مورد بررسی قرلر می گیرد اخرین نشست هم 2016 در فرانسه برگزار شد.

 

وی درباره مبارزه پلیس فتا با صفحه های غیر اخلاقی در اینستاگرام نیز گفت: اینستاگرام سرورهایش در امریکاست دسترسی های پلیسی ما به آن محدود است و در کمیسیون تعیین مصادیق چندین بار تصمیم بر این بود که اینستاگرام فیلتر بشود اما دولت با فیلتر شدن آن مخالف است در حال حاضر وزارت ارشاد کارهایی انجام داده تا به صورت هوشمند با صفحات مستهجن برخورد شود اما پلیس فتا سعی دارد صفحات با موضوعات مختلف که استمرار در ادامه جرمشان دارند را شناسایی کرده و به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع می دهیم دستگیری ها با پلیس امنیت اخلاقی است.

 

سردار هادیانفر گفت: برای انجام عملیات های بین المللی مثل پانجیا کمکی از سوی دیگر کشورها صورت نمی گیرد فقط ای پی ها به صورت بین المللی رصد میشود و شبکه‌ایی بودن این جرایم را مشخص می کند در پانجیای 4 فقط 34 کشور حضور داشتند اما در پانجیای 5 که به تازگی تمام شد 134 کشور حضور داشتند امیدواریم این همکاری ها در بخش های دیگر هم انجام شود امروز 75 هزار نفری که داعشی هستند و به صورت گسترده در فیس بوک و توییتر فعالیت می کنند را شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شود.

 

رئیس پلیس فتا درباره حملات هکری عربستان گفت: گروهی به اسم داعش از عربستان و ترکیه این حملات هکری را دنبال کرده اند ما ای پی ها را اعلام کرده ایم عربستان جزییات بیشتری می خواست که در اختیارش قرار دادیم اما تا این لحظه اتفاقی در این زمینه رخ نداده است منتهی نوع حمله از جهت هکری ارزش فنی ندارد مهمترین حمله به سازمان امار بود و تیم هکری به این ضعف پی برده بود که ما 400 تا از مراکزی که امنیت پایین داشتند را شناسایی کردیم و به مدیرانشان خطرات را اعلام کردند.

 

وی به حضور یک هکر در یکی از برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: پرونده این فرد بسیار سنگین است وی 3 سال به دنبال جلب رضایت از شکاتش بود مکاتبه کردیم چون سن کمی دارد در زندان نماند و اگر جا دارد تخفیف مجازات را شامل شود تعداد شکات او زیاد بود و جزو پرونده های مهم کشفی پلیس فتا بود.

 

سردار هادیانفر درباره هک شدن ایمیل های یاهو گفت: در ایران مشکلی نداشتبم کابران می توانند به صورت ان لابن با مرکز فوریت های پلیس فتا تماس بگیرند که خب در این زمینه گزارشی نداشته ایم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------