هشدار رئیس سازمان حج به مشتاقان زیارت اربعین



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی  ,رئیس سازمان حج

هشدار رئیس سازمان حج به مشتاقان زیارت اربعین

ادعای تهیه «روادید اربعین» با کمتر از ۴۰ دلار کلاهبرداری و فریب است/سرگردانی 800 زائر تهرانی و اصفهانی در مرزها به دلیل دریافت ویزای جعلی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دولت عراق قیمت روادید اربعین حسینی را ۴۰ دلار تعیین کرده است و به هیچ عنوان با مبلغ پایین‌تر از آن روادید صادر نمی شود و تبلیغات برخی افراد در این باره دروغ‌پردازی و کذب است و کلاهبرداری از زائران حسینی است.

  به گزارش فارس، سعید اوحدی درباره روادید متقاضیانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام محرم و صفر به‌ویژه اربعین حسینی را دارند، گفت: مردم باید نسبت به وعده‌های دروغین برخی دفاتر غیر‌مجاز و جاعلان ویزا هوشیار باشند و تمامی برنامه‌های سفر زیارتی خود را از مراکز قانونی انجام دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌ای از فریب خوردگی برخی متقاضایان سفر به عتبات عالیات در روزهای گذشته به‌وقوع پیوست و بیش از 800 نفر از زائران اصفهانی و تهرانی که ویزای غیر‌قانونی و جعلی را از طریق دفاتر غیر‌مجاز دریافت کرده بودند در مرزها سرگردان شده و اجازه خروج پیدا نکردند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: دفاتر غیر‌قانونی و صادر‌کنندگان ویزای جعلی به‌دنبال این هستند تا در ماههای محرم و صفر و به‌ویژه ایام اربعین حسینی از عشق و علاقه معنوی مردم سوء‌استفاده کنند که به طور حتم با اینگونه افراد و مراکز که قصد اخلال در برنامه‌های قانونی را دارند برخورد خواهد شد.

 

اوحدی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای سفر زائران اربعین حسینی گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تمام روند نام‌نویسی باید در سامانه سماح انجام گیرد و مراحل صدور ویزای اربعین نیز منوط به ثبت‌نام و گذراندن مراحل قانونی است.

 

وی گفت: سامانه سماح ضمن معرفی دفاتر زیارتی مجاز، تاریخ ورود و خروج متقاضیان و مرز خروجی را نیز برای آنان مشخص خواهد کرد؛ بنابراین نظم‌بخشی و ساماندهی یکی از اولویت‌های زائران اربعین حسینی است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت به فعالیت برخی دفاتر غیر قانونی و آزاد اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی از این دفاتر که هیچگونه مجوزی را کسب نکرده‌اند، ادعای اخذ ویزای اربعین و عتبات عالیات را دارند که این اقدام آنها باعث اخلال در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خواهد شد.

 

اوحدی تصریح کرد: سامانه سماح خروج زائران اربعین حسینی در هر استان را بر اساس تقسیمات کشوری مشخص کرده و تاریخ خروج زائران نیز مشخص می‌شود که در صورت وجود ویزاهای غیر قانونی، شاهد بی‌نظمی و شلوغی در مرزها خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: به هر میزانی که ویزای آزاد و غیر قانونی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی صادر شود باید منتظر آشفتگی و ناهماهنگی‌ها در مرزها باشیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دفاتر غیر قانونی ادعای صدور ویزا با رقم پایین‌تر از قیمت تعیین شده را دارند، گفت: این مجموعه‌ها با تبلیغات کذب به‌دنبال سوءاستفاده از احساسات پاک مردم هستند.

 

اوحدی افزود: قیمت ویزای اربعین حسینی از سوی دولت عراق 40 دلار تعیین شده بنابراین به‌هیچ عنوان نمی‌توان با رقمی پایین‌تر از حد تعیین شده ویزا صادر شود و این تبلیغات دروغ‌پردازی و کذب است.

 

وی تاکید کرد: مردم باید مراقب این مجموعه‌های غیرقانونی و مشکوک در همه ایام و به‌ویژه اربعین حسینی باشند چرا که آنها قصد کلاهبرداری و مشکل‌آفرینی در حرکت روان زائران حسینی را دارند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سال گذشته هم 3 هزار ویزای غیر‌قانونی و جعلی صادر شد، اظهار کرد: با صادر‌کنندگان ویزاهای جعلی برخورد شد و امسال نیز با دفاتر غیرقانونی که دنبال بی‌نظمی و اختلال باشند، برخورد بسیار جدی خواهد شد.

 

اوحدی درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح نیز گفت: استقبال مناسبی از سوی متقاضیان سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی صورت گرفته و تاکنون بیش از 250 هزار نفر عزیمت خود را به ثبت رسانده‌اند که تعداد متقاضیان در ایام پیش‌رو افزایش می‌یابد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------