آخرین آمار سرشماری الکترونیکی / سقوط آزاد جایگاه مشارکت‌تهرانی‌ها



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی  ,آمار سرشماری الکترونیکی

رئیس مرکز آمار ایران آخرین آمار سرشماری الکترونیکی را اعلام کرده واظهار کرد: هنوز برای تمدید فرصت سرشماری الکترونیکی تصمیم گیری نکرده است.

 امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا ساعت شش امروز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۳ میلیون ۸۸۳ هزار خانواده ایرانی معادل ۱۳ میلیون ۱۴۰ هزار نفر در سرشماری الکترونیکی شرکت کرده‌اند. این میزان ۱۵.۳ کل خانه‌وارها و ۱۶.۵ درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می‌هد.

 

پارسا همچنین بیان کرد: همچنان استان‌های سمنان و بوشهر بیشترین آمار شرکت در سرشماری الکترونیکی را به خود اختصاص دادند و استانهای خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشارکت مناسبی داشتند و استانهای خوزستان، همدان، اردبیل و تهران کمترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

انتهای جدول مشارکت به خوزستان اختصاص دارد و جایگاه مشارکت  تهرانی‌ها نیز در روزهای اخیر افت کرده و از رتبه ۲۰ به رتبه ۲۷ رسیده است.

 

او همچنین به افت مشارکت مردم در سرشماری در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: طبیعاتا در این روزها مشارکت مردم در سرشماری با افت مواجه شد ولی از صبح امروز روند طبیعی خود  را از سر گرفته است.

 

پارسا همچنین در مورد تمدید مدت سرشماری گفت: ‌باید ببینیم تا روز شنبه که مهلت عادی سرشماری به پایان می‌رسد چه میزان از جمعیت کشور در سرشماری الکترونیکی شرکت می‌کنند. ما امیدواریم در این سه روز میزان مشارکت مردم به حد پیش‌بینی شده برسد و نیازی به تمدید مدت سرشماری نداشته باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------