گزارش سازمان بازرسی درباره املاک نجومی



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی  ,املاک نجومی

بالاخره پیگیری‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در موضوع «املاک نجومی» به مراحل پایانی نزدیک می‌شود؛ قرار است این موضوع در جلسه عصر امروز ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي مطرح شود. به نوشته «پایگاه اطلاع‌رسانی دولت»، «در اين جلسه سازمان بازرسي كل كشور گزارشي در ارتباط با موضوع املاك نجومي شهرداري تهران و اقدامات انجام‌شده ارائه خواهد كرد». این جلسه به رياست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئيس‌جمهوری و نمايندگان قواي سه‌گانه برگزار می‌شود. در ماه‌های اخیر موضوع واگذاری برخی املاک با تخفیف‌های نجومی به موضوع «املاک نجومی» معروف شده است.

 

پیش از این «جهانگیری» در همین‌باره گفته بود: «مسائلی مانند «املاک نجومی» و موضوعاتی که در جامعه مطرح شده، همه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال پیگیری است». او همچنین از لزوم تبدیل‌شدن این‌گونه موضوعات به پرونده و ارجاع به قوه قضائیه صحبت کرده بود. جهانگیری همچنین ابراز امیدواری کرده بود «نتیجه این اقدامات، در زمانی مناسب به اطلاع مردم رسانده شود». حالا گام نخست دراین‌باره‌ در حال پیگیری است؛ ارائه گزارش سازمان بازرسی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی. «کاظم پالیزدار»، دبیر این ستاد، هم قبلا گفته: «دراین‌باره ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قطعا به  مسئله پرداخته و اگر لازم باشد، در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهیم کرد».

 

او با بیان اینکه هم‌اکنون در حال بررسی موضوع تخلف شهرداری و شورای شهر تهران هستیم، گفت: «خیلی‌ها مدعی هستند این گزارش‌های منتشرشده درست نیست؛ برای همین ما باید ابعاد این پرونده را بررسی کنیم». قبلا هم «عبدالرضا رحمانی‌فضلی»، وزیر کشور، درباره ورود وزارت کشور به موضوع املاک نجومی در شهرداری تهران گفت: «شهرداری‌ها زیرمجموعه وزارت کشور نیستند؛ اما برای اینکه گزارشی تقدیم هیأت دولت شود، به معاونت عمرانی دستور داده‌ایم که پیگیری کند». بااین‌حال سه‌شنبه هفته گذشته «محمدباقر نوبخت»، سخنگوی دولت، در پاسخ به این سؤال که آیا گزارشی درباره واگذاری املاک شهرداری به هیأت دولت رسیده یا خیر، گفت «هنوز گزارشی تقدیم هیأت دولت نشده است».

 

چرا رحیمی بعد از کناررفتن از سمتش محاکمه شد

درهمین‌حال «احمد توكلي»، نماینده سابق مجلس، با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره املاک نجومی گفت: «من چون ١٠ روز دیگر نتیجه را اعلام می‌کنم، مردم من را معذور بدارند. کار کارشناسی ٤٠ روز طول کشیده است و مردم اسناد مهمی را در اختیار ما گذاشتند، ما هم جمع‌بندی را خواهیم گفت و البته به شیوه اخلاقی همان‌طور که درباره آقای صفدر حسینی رفتار کردم، گزارش را اول به آقای قالیباف می‌دهم که توضیحات را بدهد. واقعیت داشت؟ بالاخره بی‌هیچی که نبود. آقای قالیباف که گفتند این سیاسی است، گفتم اگر سیاسی هم باشد به نفع تو است، چون باعث می‌شود که پشت سرت را نگاه کنی». او که در رابطه با مبارزه با فساد اقتصادی صحبت می‌کرد، گفت: «یک زمانی سیاه‌نمایی می‌کنیم و یک زمان هم سیاهی را نشان می‌دهیم. باید دستگاهی که مسئول است بیاید و پاسخ دهد.

 

ما باید فساد را بگوییم و متناسب با آن برخورد شود. نگفتن، چاره کار نیست. قوه قضائیه بگوید چرا رحیمی را بعد از کناررفتن از سمتش محاکمه کرد؟» او با بيان اينكه در انگلستان اوایل دهه ٩٠میلادی درس می‌خواندم، گفت: «روزنامه‌ای نوشت که مثلا وزیر مسکن انگلستان سال‌ها قبل زمانی که فرماندار بود، یکی از رفقای این وزیر، خانه‌ای با رانت را برای این وزیر خرید. یک روزنامه آزاد این مطلب را نوشت. شما نمی‌دانید رسانه‌ها چه کردند. پدر آن وزیر را درآوردند. چون رسانه‌ها آزاد بودند، اما در کشور‌ ما این‌گونه نیست». نماينده سابق مجلس گفت: «ما وقتی کسی در کشورمان فساد می‌کند می‌گوییم که مطرح نکنیم چون آبروی آن فرد و خانواده‌اش می‌رود، می‌گوییم خانواده‌اش که گناهی نکرده‌اند. خانواده‌اش همان روزی که این آقا با توجه به جایگاهش جنس به خانه می‌آورد باید می‌‌پرسیدند که تو از کجا می‌آوری». «توكلي» ادامه داد: «فساد سیستماتیک یعنی اینکه دستگاه‌هایی که مسئول مبارزه با فساد هستند خودشان به نحوی آلوده می‌شوند، اصلا معنایش این نیست که سیستم فساد دارد.

 

قوه قضائیه باید پاسخ دهد که چرا مثلا من (قوه قضائیه) رحیمی را گذاشتم بعد از اینکه از سمتش کنار رفت محاکمه کردم؟ البته سرانجام محاکمه کرد و این خودش خیلی مهم است». «توكلي» با اشاره به اينكه مثلا مهدی هاشمی می‌گفت من را علنی محاکمه کنید، گفت: «قانون هم این اجازه را می‌داد چون مسائل اخلاقی نبود.

 

 حتی ما به‌عنوان نماینده مجلس هم نامه نوشتیم، اما نتیجه نداشت. ما ٥٠،٤٠ نماینده خواستیم که طبق قانون جلسه علنی شود، اما این کار را نکردند. همین ضعف باعث می‌شود که خدماتی که قوه قضائیه انجام می‌دهد خیلی دیده نشود. همین که پسر یک سیاست‌مدار قدرقدرت کشورمان محاکمه شد، شیرینی این اتفاق به کام مردم خوب نمی‌نشیند. البته من خوشحال نیستم که پسر یک آدم برجسته محکوم شود، اما اینکه جرمی انجام داد و محاکمه شد شیرین است».

 

  اجتماعی  - شرق

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------