رئیس سازمان حج و زیارت: 600 هزار زائر برای حضور در مراسم اربعین نام نویسی کرده اند/ 16 مرکز در کشور کار صدور ویزای اربعین را بر عهده دارند



  اخبااجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,سازمان حج  زیارت

رئیس سازمان حج زیارت اعلام کرد: تاکنون 600 هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین نام نویسی کرده اند که پیش‌بینی می‌کنیم شمار زائران به 2 میلیون نفر نیز برسد.

 به گزارش فارس از کرج، سعید اوحدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کرج اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری مراسم اربعین انجام شده است و در این راستا از توان و ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده شده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون 600 هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام کرده اند که پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زائران به مرز 2 میلیون نفر نیز برسد.

 

اوحدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم‌های مختلف اربعین 13 کمیته تشکیل شده است افزود: این کمیته‌ها پذیرایی از زائران و ارائه خدمات به آنان را بر عهده دارند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم‌های اربعین انجام شده است و از توان و ظرفیت دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در این زمینه استفاده شده است.

 

اوحدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه متقاضیان برای شرکت در مراسم اربعین می‌توانند از طریق سامانه سماح اقدام کنند، اظهار کرد: ثبت نام در این سامانه دارای مزیت‌های بسیاری است که از جمله آنها، پرداخت هزینه‌های بیمه زائران است که این مهم بر اساس قرارداد وزارت کشور با یکی از شرکت‌های بیمه صورت گرفته است.

 

 

وی در ادامه به کمیته‌های تشکیل شده در ستاد اربعین اشاره کرد و بیان داشت: کمیته‌هایی مانند بهداشت و حمل و نقل نیز ثبت نام شدگان از طریق سامانه سماح را پوشش می‌دهد و با ثبت اطلاعات زائران خدمات بهداشتی و حمل و نقل را به موقع به زائران ارائه خواهد داد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از هفته گذشته 12مرکز کنسولگری عراق در 12 استان کشور از جمله البرز فعال شده است، افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده  هم‌اکنون 16 مرکز در کشور کار صدور ویزای زائران اربعین حسین(ع) را بر عهده دارند.

 

اوحدی با تأکید بر اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته هیچ زائری نمی‌تواند بدون ویزا وارد کشور عراق شود، اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه نیروی انتظامی مسؤولیت کمیته امنیت را بر عهده دارد لذا در فواصل پنج تا 15کیلومتری مرزهای ایران ایستگاه‌های کنترل ویزا نیز فعال می‌شود.

 

به گفته وی بر اساس اعلام مرزبانی کشور نیز سه مرز مهران، چزابه و شلمچه مرزهای عبوری زائران به سمت عراق هستند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه  امسال برای نخستین بار اعزام کاروانی زائران هم در دستور کار داریم خاطرنشان کرد: در این راستا پیامک مربوط به این نوع اعزام‌ها نیز از طریق سامانه سماح برای زائران اربعین ارسال می‌شود.

 

اوحدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام شده برای امنیت زائران استفاده از ظرفیت‌های داخلی به عنوان پشتیبانی کنسولی است، افزود: تمامی اقدامات لازم به منظور تأمین امنیت زائران انجام شده است و تاکنون و با توجه به رویکرد دولت عربستان و مغایر بودن خواسته‌های این کشور با کرامت زائران ایرانی، تاکنون در این زمینه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز دولت عربستان به دلیل مشکلات اقتصادی بسیار پیچیده با آن درگیر شده است، خاطرنشان کرد: امسال عربستان ویزای عمره را بسیار بالا اعلام کرده و با توجه به بالا بودن این مهم کشورهایی مانند تونس، مصر و الجزایر و تعدادی از کشورهای مسلمان در اعتراض به این تصمیم عربستان زائر به این کشور اعزام نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ایران هیچ زائری را برای مراسم حج عمره اعزام نمی‌کند افزود: اگر عربستان عزت،‌ کرامت و امنیت زائران را دقیق و درست تضمین کند، حج تمتع برگزار خواهد شد لذا در غیر این‌صورت هیچ زائری به عربستان اعزام نمی‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------