برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت در حوزه جوانان



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,وزارت ورزش و جوانان

وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دو بخش ورزش و جوانان قابل تفکیک نیست، گفت: ورزش چه در بخش قهرمانی و چه همگانی یکی از روش‌ها ، سیاست‌ها و ابزارهای ساماندهی امور جوانان و در مجموع جامعه است، البته کارهای دیگری غیر از ورزش باید برای سالم سازی جامعه انجام دهیم.

 مسعود سلطانی فر درگفت‌وگو با ایسنا، افزود: ممکن است منتقدان وضعیت فعلی وزارت ورزش و جوانان و طرفداران وضع کنونی، استدلال‌های قابل تأمل و شنیدنی داشته باشند. لازم است آسیب شناسی کنیم که آیا وضعیت کنونی به نفع ورزش و جوانان بوده است یا نه؟ این کار باید با بهره گیری از دیدگاه‌های صاحبنظران، خبرگان و پیشکسوتان ورزشی و با حضور نمایندگان مجلس انجام شود و طی یک برنامه میان مدت بتوانیم تصمیمات لازم را بگیریم.

وی درباره نقش وزارت ورزش و جوانان در حل مشکلات جوانان گفت: زمانی در زمینه حل بخشی از مشکلات جوانان می‌توانیم موفق باشیم که بتوانیم به عنوان یک دستگاه میان بخشی سیاستگذاری، برنامه ریزی، رصد و نظارت داشته و از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کنیم؛ چون وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با حل و ساماندهی همه مشکلات جوانان همه ابزارهای لازم را ندارد.

 

وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان افزود: لازم است به مسکن، ازدواج، اشتغال، تحصیلات عالیه، پر کردن اوقات فراغت جوانان، مشارکت آن ها در امور حفظ هویت ملی و افزایش اعتماد به نفس به عنوان یک دستگاه میان بخشی در قالب شورای عالی جوانان یا هر ساز و کار قانونی بپردازیم.

 

سلطانی فر در پایان گفت: در قانون، اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و فعال شدن مجدد شورای عالی جوانان با ترتیب مشخصی پیش بینی شده است. این شورا در سه سال گذشته یک بار تشکیل شده است اما باید فعالیت مستمر داشته باشد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در جهت مشکلات جوانان گام برداریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------