سهم زنان و مردان از اينترنت و موبايل



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,  اينترنت

ضريب نفوذ اينترنت در گروه سني كمتر از ۱۵ سال ٥/١٩ درصد، گروه سني ۱۵ تا ۲۴ سال   ٤/٧٢ درصد، گروه سني ۲۵ تا ۴۹ سال ٤/٥٥ درصد، گروه سني ۵۰ تا ۷۴ سال ٨/٢١ درصد و گروه سني ۷۵ سال و بيشتر ٧/٣ درصد در سال ۹۴ بوده است.

 

در سال گذشته از كل جمعيت شش ساله و بيشتر كشور تعداد ٩/٣٦ ميليون نفر (٥١ درصد) مرد و ٥/٣٥ ميليون نفر (٤٩ درصد) زن بوده‌اند. در دوره مورد نظر كاربران مرد تلفن همراه، رايانه و اينترنت به ترتيب ٨/٣٠ ميليون نفر، ٥/١٥ و ١/١٧ ميليون نفر بوده‌اند. كاربران زن تلفن همراه، رايانه و اينترنت به ترتيب ٦/٢٥ ميليون نفر، ٣/١٤ و ٧/١٥ ميليون نفر بوده و نشان مي‌دهد ضريب نفوذ تلفن همراه براي مردان ٥/٨٣ درصد و براي زنان ٧٢ درصد بوده است.

 

ضريب نفوذ رايانه در مردان ١/٤٢ درصد و در زنان ٢/٤٠ درصد و بالاخره ضريب نفوذ اينترنت مردان و زنان به ترتيب ٣/٤٦ و ٤/٤٤ درصد بوده است. همچنين از مجموع كاربران اينترنت شش‌ساله و بيشتر كشور ٥٢ درصد مرد و ٤٨ درصد زن بوده‌اند.

 

در دوره مورد نظر از كل جمعيت شش ساله و بيشتر كشور ضريب نفوذ تلفن همراه در گروه سني كمتر از ١٥ سال ١/٣٤ درصد، گروه سني ١٥ تا ٢٤ سال ١/٨٨ درصد، گروه سني ٢٥ تا ٤٩ سال ٩١ درصد، گروه سني ٥٠ تا ٧٤ سال ٢/٧٧ درصد و گروه سني ٧٥ سال و بيشتر ٦/٣٧ درصد بوده است و نشانگر آن است كه گروه سني ٢٥ تا ٤٩ سال (گروهي كه عمده شاغلان در آن قرار دارند) بيشترين ضريب نفوذ تلفن همراه را داشته است.

 

همچنين ضريب نفوذ رايانه در گروه سني كمتر از ١٥ سال ٥/٣٩ درصد، گروه سني ١٥ تا ٢٤ سال ٦٣ درصد، گروه سني ٢٥ تا ٤٩ سال ١/٤٤ درصد، گروه سني ٥٠ تا ٧٤ سال ٨/١٩ درصد و گروه سني ٧٥ سال و بيشتر ٤/٣ درصد بوده است.

 

ضريب نفوذ اينترنت نيز در گروه سني كمتر از ١٥ سال ٥/١٩ درصد، گروه سني ١٥ تا ٢٤ سال    ٤/٧٢ درصد، گروه سني ٢٥ تا ٤٩ سال ٤/٥٥ درصد، گروه سني ٥٠ تا ٧٤ سال ٨/٢١ درصد و گروه سني ٧٥ سال و بيشتر ٧/٣ درصد بوده و بيانگر آن است كه گروه سني ١٥ تا ٢٤ (گروهي كه جوانان و اكثر دانشجويان در آن قرار دارند) بيشترين ضريب نفوذ رايانه و اينترنت كشور را داشته است.

 

 احبار   اجتماعی  - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------