سند "حمایت‌طلبی کاهش آلودگی هوا و تبعات آن" تدوین شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

سند حمایت‌طلبی کاهش آلودگی هوا و تبعات آن درخصوص کنترل برنامه‌ریزی آلودگی هوا براساس اصول علمی روز گذشته تدوین نهایی شد و 19 آبان رونمایی می‌شود.

 دکتر محمدصادق حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تدوین نهایی سند "حمایت‌طلبی کاهش آلودگی هوا و تبعات آن" با فرهنگستان علوم پزشکی در نهاد ریاست‌جمهوری به اتمام رسید، اظهار کرد: در کشور ما در رابطه با آلودگی هوا صحبت‌های زیادی شده است اما برنامه جامع منسجمی در این زمینه تاکنون ارائه نشده است. برنامه‌های جامع آلودگی هوا تا پیش از این به صورت غیرکارشناسی به مجلس و دولت ارائه می‌شد.

 

عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست افزود: در این سند از سازمان‌های دخیل در کنترل برنامه‌ریزی آلودگی هوا دعوت به عمل آمد و پیشنهاداتی براساس اصول علمی در راستای کاهش آلودگی هوا گردآوری شد. در واقع مفهوم حمایت‌طلبی این است که مشخص کنیم هر سازمانی اعم از دولت، مجلس، دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و شهرداری چه نقشی دارند.

 

وی با بیان اینکه اگر پیشنهادات ارائه‌شده در سند حمایت‌طلبی اجرا شود، به صورت یک برنامه منسجم آلودگی هوا در کلانشهرها تا درصد قابل قبولی کاهش می‌یابد، گفت: این سند می‌تواند به عنوان یک مستند علمی در راستای تصمیم‌گیری صحیح و تدوین برنامه‌ریزی‌های جامع نقش ایفا کند.

 

حسنوند افزود: کار تهیه این سند از اواخر سال 93 در قالب بیش از 20 جلسه با حضور شرکت کنترل کیفیت هوا، قسمت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری، پلیس راهور، وزارت بهداشت، شورای شهر تهران و به طور کلی 15 ارگان آغاز شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------