طنز؛ ٣٦٥ روز‌ هالووین!



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,اخبار طنز

 امسال هم هموطنان عزیزم- که نیمی از آنها درخارج از کشور اقامت دارند و نیمی دیگر درحال اپلای کردن هستند و نیمی دیگر درحال آیلتس و تأفل گرفتن هستند و نیمی دیگر همراه با اسطوره فوتبال و ریاضیات علی آقای پروین دارند به این فکر می‌کنند که مگر هموطنان چند تا نیمه دارند- آیین ملی‌ هالووین را گرامی و آن را با شدت و حرارت بسیار برگزار کردند!

 

البته طبیعی است وقتی که ما نوروزمان داستان است و چهارشنبه‌سوری‌مان با بگیر و ببند همراه است و اسفندارمذگان را به ولنتاین باخته‌ایم و مهرگان قرتی‌بازی است و روز کوروش هم احتمالا از‌ سال دیگر می‌رود جزو روزهای قطعی اینترنت، خب معلوم است آنچه خود نداریم، از بیگانه طلب کنیم! اما از آنجا که ما ریشه همه اتفاقات و آیین‌ها و اختراعات بشر را در تاریخ و فرهنگ خودمان پیدا می‌کنیم و اگر پیدا نکردیم، می‌سازیم و اگر نتوانستیم بسازیم، از انیشتین و ادیسون و چارلی چاپلین وارد می‌کنیم، به شما خواهم گفت که چگونه ‌هالووین در زندگی روزمره ما جاری و ساری و شاید هم سارا و بلکه هم مژگان است!

 

هالووین روز مردگان و یادآوری مردگان است! این زامبی‌هایی هم که در فیلم‌ها می‌بینید، همین مرده‌ها هستند که از گور بلند شده‌اند تا به دنیای ما- مثلا- زنده‌ها حمله کنند! برای دیدن زامبی‌ها نیاز به دیدن فیلم‌های ‌هالیوودی نیست! می‌روید مفهوم زامبی و ‌هالووین رو بفهمید، یکهو مفهوم غریزه اصلی‌تان را درک می‌کنید! درست نیست! شما درهمین مملکت گل و بلبل خودمان زامبی‌ها را می‌بینید یا شاید خود شما یکی از آنها باشید!

 

مثلا وقتی دارید با بچه کوچکتان در پیاده‌رو راه می‌روید و ناگهان زامبی‌ها سوار بر موتور می‌خواهند از روی شما رد بشوند تا چند ثانیه زودتر به جلسه فوق‌العاده هیأت‌مدیره اپل که نه، ولی به قهوه‌خانه فیروز برسند و دوسیب بزنند، این یک‌ هالووین است!

 

یا وقتی کودک دلبندتان به مدرسه، مهدکودک یا کلاس روخوانی می‌رود یا با هنرنمایی همکلاسی‌هایشان روبه‌رو می‌شود که با بخاری نفتی- ویراستار محترم! بخاری نفتی! نفتی! نه مفتی! - خودشان را شبیه آدم‌های جزغاله شده کرده‌اند!

 

یا آشپز مهد‌کودک و معلم کلاس روخوانی آنها را به حمام و استخر می‌برند که خودشان را شبیه پوزئیدون درمی‌آورند و به این شکل آیین سنتی و ملی ‌هالووین را به نوباوگان نشان می‌دهند! یا مثلا شما به یک نمایشگاه نقاشی، یک میهمانی غیرخانوادگی می‌روید، ملت چشم‌هایشان را سیاه کرده‌اند اندازه گاو!

 

لب‌هایشان را باد کرده‌اند اندازه خرمالو! گونه‌هایشان را برجسته کرده‌اند به قاعده گردو! ازصورت پایین‌تر را برایتان توصیف نمی‌کنم که قابل توضیح نیست و شما را درخوف و هوی می‌گذارد! یعنی نمی‌دانید بترسید یا دنبال هوای نفستان بروید! یا این‌که به قهوه‌خانه فیروز که می‌روید، آنجا همه قیافه‌شان را شبیه داعشی‌ها کرده‌اند! بعد اسامی جالبی هم دارند! ببر مازندران! پلنگ تهران! خروس خانی‌آباد! پاندای زعفرانیه! کفتار

 

شهر ری! هر از گاهی هم که پلیس حوصله‌اش سر می‌رود و می‌گویند «خب چه کنیم حوصله‌مان سر نرود آها بریم اراذل و اوباش‌رو جمع کنیم» و می‌ریزند اینها را دستگیر می‌کنند، می‌بینید که از دم روی بدنشان قشنگ یک مراسم ‌هالووین سیار نقاشی شده!

 

خلاصه اینها را گفتم که برندارند، فورا بگویند اینها غربزده‌اند و دارند ترویج سبک زندگی غربی می‌کنند و برویم جمعشان کنیم و اینها! ما سبک زندگی خودمان ٣٦٥ روزش روز وحشت و مردگان و یادآوری مردگان است!

 

 اخبار اجتماعی - شهروند /سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------