جزئیات جدید پرونده پزشک تبریزی از زبان رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

جزئیات جدید پرونده پزشک تبریزی از زبان رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی

مسمومیت از طریق غذای نذری منتفی است/ تهیه غذا توسط خود پزشک تبریزی محرز است

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسمومیت خانواده پزشک تبریزی ناشی از مصرف غذای نذری نبوده، گفت: محرز است که غذای مصرف شده توسط خود پزشک تهیه شده است.

 به گزارش فارس از تبریز، حجت‎الاسلام حکمت‌علی مظفری پیش از ظهر امروز در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل خانواده پزشک تبریزی، اظهار کرد: پرونده مربوط به قتل خانواده پزشک که خود در وضعیت فعلی در مظان اتهام قرار دارد، از 29 مهرماه امسال‌ با صدور قرار بازداشت موقت توسط قاضی پرونده در اختیار قوه قضائیه و ضابطین این قوه قرار گرفته است.

 

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی در پیرامون زوایای مختلف قتل‌هایی که اتفاق افتاد، انجام می‌شود.

 

مظفری تاکید کرد: آن چیزی که تا به امروز مسلم شده و از طریق شبکه‌ها و فضای مجازی دامن زده می‌شد، بحث توزیع نذری و مسمومیت نذورات مربوط به ایام محرم بوده است، این موضوع به صورت کلی منتفی شده و محرز است که غذایی مصرف شده توسط خود پزشک تهیه شده است.

 

وی افزود: بعد از محرز شدن قضیه مبنی بر تهیه غذا توسط خود پزشک،اینکه دلایل و انگیزه قتل چه چیزی بوده، مواردی هستند که هنوز به صورت کامل برای ما محرز نشده و در جریان تکمیل پرونده به جواب همه آنها خواهیم رسید.

 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اصل قضیه‌ای که محرز شده این است که غذا توسط پزشک تهیه شده و در اختیار خانواده قرار گرفته ولی خود پزشک مدعی این است که از مسمومیت غذا خبر نداشته است و بازپرس پیرامون این قضیه تحقیقات لازم را انجام می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: امید است در آینده نزدیک زوایای پنهان و ناگفته این قتل‌های اخیر خانواده پزشک روشن شود تا بتوانیم زودتر به تصمیم نهایی در رابطه با این پرونده برسیم.

 

از شایعه تا واقعیت

گزارش فارس حاکی است، در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله بود که خبری مبنی بر مرگ همسر و مادر بزرگ یک پزشک در تبریز آن‌هم به دلیل مصرف «غذای نذری مسموم» در رسانه‌ها منتشر و به سرعت دهان به دهان چرخید.

 

شایعات زیادی نیز در این بین ساخته و در فضای مجازی منتشر شد و البته عده‌ای سودجو نیز سعی کردند تا از این فرصت برای بدبین کردن مردم به نذری‌ها و مراسم‌ این ایام استفاده کنند تا شاید بتوانند از این طریق حضور مردم در این برنامه‌ها را کمرنگ کنند.

 

ماجرای قتل خانواده این پزشک از جایی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت که یکی از خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب با انتشار خبری این دکتر را از فعالان سیاسی آذربایجا‌ن‌شرقی و عضو حزب «اتحاد ملت» معرفی و مرگ دو عضو خانواده وی را از طرف اصلاح‌طلبان تسلیت گفته و خواستار رسیدگی به این مرگ مشکوک شد.

 

همزمان محمد تیموری٬ رئیس منطقه آذربایجان‌شرقی حزب «اتحاد ملت» نیز با انتشار بیانیه‌ای درگذشت مادربزرگ و همسر این دکتر را به وی تسلیت گفت.

 

این فضاسازی‌ها تا آنجا ادامه داشت که برخی از کانال‌های اصلاح طلب با بیان مطالبی سعی در فرافکنی و سوء‌استفاده همه جانبه از این موضوع دست به جریان‌سازی و شایعه پراکنی زدند و انگیزه‌های قاتل را سیاسی عنوان کردند و در مواردی نیز این قتل را به تجویز صدای شجریان توسط این دکتر ربط دادند.

 

البته رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب نیز بیکار نماندند و با تیتر کردن مسمومیت با غذای نذری، سعی در بدبین کردن مردم به مراسم ایام محرم داشتند.

 

«علیرضا - ص» پزشکی است که به دلیل تجویز صدای شجریان برای درمان بیماران و همچنین خوش‌خط بودن شهرت دارد.

 

داستان از آنجا شروع شد که چندی پیش یکی از نسخه‌های این پزشک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدو در آن با خطی خوش به یکی از بیمارانش توصیه کرده بود تا با گوش دادن به صدای شجریان و بدون نیاز به دارو درمان شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------