مولاوردی: کشورهای اسلامی به چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی نیاز دارند



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی  ,معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود ضمن تبریک انتصاب «زهرا احمدی پور » به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، تاکید کرد:کشورهای اسلامی نیاز مبرم بر اتخاذ چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی دارند..

 به گزارش  ایلنا  ، متن کامل این پیام به این شرح است:

 

«امروز با انتصاب دکتر زهرا احمدی پور به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به تعداد زنان عضو کابینه افزوده شد و به انتظار به حق جامعه در توجه به توان و ظرفیت نیمی از سرمایه انسانی کشور در مرحله ترمیم کابینه پاسخ مناسبی داده شد.

 

یکی از شاخص های مهم و تعیین کننده در گزارش سالانه شکاف جنسیتی، توانمندی و مشارکت سیاسی زنان است که یکی از مولفه های آن تعداد زنان در کابینه است و رتبه ایران  ۱۳۶از۱۴۴ در سال ۲۰۱۶اعلام شده و طبق نقشه زنان در سیاست که اسفند سال گذشته توسط اتحادیه بین المجالس ارائه شده است با احتساب سه معاون رییس جمهور ۹درصد است که کمی بهتر از مولفه تعداد زنان عضو پارلمان است.

 

در دیدارهایی که در حاشیه ششمین نشست وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی که هفته گذشته در استانبول با حضور ۲۲وزیر از ۵۶کشور عضو برگزار شد بارها به این نکته اشاره شد که ایران تنها کشور اسلامی است که در آن زنان در سطح معاون رییس جمهور در کابینه حضور دارند.

 

از سوی دیگر اینگونه نشستها فرصت مغتنمی را برای تبادل تجارب و اطلاعات فراهم می آورد؛ در دیدار با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی مطرح شد که از ۳۸عضو کابینه ۹وزیر زن هستند و در آن کشور طبق قانون اگر وزیر مرد باشد الزاما باید یکی از معاونین وی زن باشد و بالعکس اگر وزیر زن باشد یکی از معاونین باید مرد باشد.

 

محور سخنرانی من در این نشست تاکید بر نیاز مبرم  کشورهای اسلامی بر اتخاذ چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی با تعیین شاخص های دقیق و قابل اندازه گیری بود تا گفتمان  اسلامی حقوق زن به عنوان گفتمانی مستقل و صاحب ایده قادر باشد در عمل با کاربست تعالیم و ارزشهای اسلامی ، بهبود وضعیت زنان و پایداری و سلامت خانواده را به رخ جهانیان بکشد.

 

با اعتمادی که به سکانداری یک بانوی توانمند بر این سازمان مهم با این انتصاب صورت گرفت، یک قدم دیگر به تحقق تعادل جنسیتی و توسعه متوازن نزدیک تر می شویم.

 

این انتصاب شایسته را  به دولت تدبیر و امید، جامعه زنان کشور و سرکار خانم دکتر احمدی پور تبریک و تهنیت عرض نموده و برای ایشان در بهره مندی از توان مدیریتی زنان در حفظ و پاسداری از میراث عظیم فرهنگی کشور، توسعه ظرفیت و فرصتهای گردشگری و استاندارد سازی و تجاری سازی صنایع دستی آرزوی موفقیت دارم.» 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------