امکان اسکان ۸۰۰ هزار زائر در عراق/ توزیع روزانه ۳ میلیون وعده غذا



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,عتبات عالیات

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از افزایش ظرفیت اسکان در عراق به ۸۰۰ هزار نفر در روز و توزیع روزانه سه میلیون وعده غذا در جریان پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن پلارک با اعلام این مطلب گفت: امسال میزبان ۲ میلیون زائر ایرانی خواهیم بود که با وجود زائران عراق و سایر کشورها، پیش بینی شده جمعیتی بالای ۲۰ میلیون نفر  در پیاده روی اربعین شرکت کنند. بدیهی است که باید مردم عراق به عنوان میزبان اصلی، یاری شوند؛ به همین خاطر ما در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفتیم ظرفیت کمک رسانی مان را در ‌اسکان و تغذیه زائران در عراق به دو برابر افزایش دهیم.

 

او با بیان این که سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت کردند، گفت: ما آن سال معضل پذیرایی از زائران را در داخل کشور خودمان داشتیم که امسال ظرفیت داخل کشور عراق را که ۲۶۰ هزار نفر در سال گذشته بود، به ۸۰۰ هزار نفر رساندیدم و به اندازه۱۵۰  هزار نفر هم ظرفیت در مرزهای چذابه، ‌مهران و شلمچه ایجاد کردیم که بنا بر فواصل شهرهای اصلی تا مرزها در موکب‌ها با غذای گرم هنگام رفت و برگشت از زائران پذیرایی می‌شود.

 

 مسؤول کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه در ستاد مرکزی اربعین با بیان این که روزانه ۳ میلیون وعده غذا ارائه خواهد شد، افزود: ما در عراق و ایران روزانه در هر وعده ظهر و شب، برای بیش از یک میلیون نفر پخت غذا خواهیم داشت و در مرزهای خودمان نیز برای ۵۰۰ هزار نفر غذا پخت می‌کنیم که مجموعا روزی ۳ میلیون وعده غذا می‌شود.

 

پلارک ادامه داد:‌ موکب‌های کربلا، کاظمین، سامرا و در مسیر نجف و کربلا و همچنین موکب‌های مبادی ورودی به مرزهای عراق نقاط اصلی تمرکز ما هستند، اما ما محور اصلی پذیرایی و میزبانی زائران‌مان را دولت و مردم عراق قرار داده‌ایم و معتقدیم که میزبانی حق آنها است و ما تنها برای یاری و کمک به آنها شتافتیم.

 

وی با اشاره به ابتکار اسکان زائران در کربلا، اظهار کرد: خانواده هایی که در شهر کربلا و حومه آمادگی میزبانی دارند را شناسایی و لوح‌بندی کرده‌ایم و به شکلی خاص و با علامت "لواء اکبر" در کاورهایشان در بین زائرین ورودی کربلا حضور می‌یابند و زائران را به خانواده‌هایی که از قبل برای میزبانی ثبت نام کردند، معرفی می‌کنند.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در مصاحبه‌ای که با صدا و سیما داشت، بیان کرد: مجموع موکب‌های سراسر کشور، نهادها و دستگاه‌هایی که مدیریت می‌کنند توسط کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه، هماهنگی و ساماندهی می‌شود و امیدواریم که مردم تا پایان مراسم همچنان ما را با کمک‌های نقدی‌شان به شماره ۱۰۴۰ یاری کنند.

 

پلارک گفت:‌ ما مراسم پذیرایی خودمان را از دهم صفر تا ۲۵ صفر به مدت ۱۵ روز تدارک دیده بودیم، اما از شب گذشته صحن حضرت زهرا (س) که یکی از موکب‌های ما با ظرفیت ۷۰ هزار نفر بود، قبل از موعدی که پیش‌بینی می‌کردیم تکمیل شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------