چقدر هزینه‌ها با الکترونیکی‌شدن آمارگیری کاهش داشت ؟



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , آمارگیری

معاون مرکز آمار ایران گفت: الکترونیکی شدن آمارگیری و حذف روند کاغذی آن، علاوه بر سرعت بخشیدن به سرشماری هزینه‌های آن را نیز تا 50 درصد کاهش داده است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، محمد صادق علی‌پور به همراه طیفوری قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن 1395 استان و هیات همراه از ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان بندرانزلی بازدید کردند.

 

معاون مرکز آمار گیلان با تاکید بر اطلاع رسانی خانوارهای غایب در سرشماری از طریق شماره تلفن های اطلاع رسانی ستاد سرشماری شهرستانها افزود: درصورت عدم حضور خانوارها در مراجعه حضوری ماموران سرشماری، باید اطلاعات خانوارها از طریق شماره تلفن اعلام شده در اختیار ستادسرشماری شهرستان قرار داده شود چرا که افزایش تعداد خانوارهای غایب در سرشماری، زیبنده استان و شهرستان نیست.

 

وی با تاکید براینکه نباید جمع آوری اطلاعات و آمار به روزهای آخر موکول شود تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی استان‌های شمالی و غرب کشور درصورت به وجود آمدن موانع‌طبیعی مانند برف و بارندگی درجمع آوری نهایی آمار و اطلاعات براساس مدت زمان پیش‌بینی شده امکان تاخیر در اتمام سرشماری دور از ذهن نیست .

 

علی‌پور با اشاره به کاهش 50درصدی ماموران سرشماری نسبت به دوره‌های گذشته تصریح کرد: الکترونیکی شدن آمارگیری و حذف روند کاغذی آن، علاوه بر سرعت بخشیدن به سرشماری هزینه‌های آن را نیز تا 50 درصد کاهش داده است.

 

وی یادآور شد: در دوره‌های قبل تعداد 56هزار نفر مامور سرشماری به طور مستقیم درگیر امر خطیر سرشماری بودند که این رقم در سرشماری امسال به 25 هزار نفر تقلیل یافته است .

 

عبدالصمد صفرنژاد فرماندار شهرستان اظهار کرد: جلسات متعددی با عوال اجرایی در شهرستان برگزار شد و اهمیت سرشماری چه به شیوه اینترنتی و چه حضوری برای همگان  اطلاع رسانی شد لذا با توجه به ظرفیت های موجود درشهرستان یقین دارم سرشماری نفوس و مسکن   به شیوه حضوری به بهترین شکلی انجام خواهدشد .

 

نماینده عالی دولت، مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسکن گفت: امیدواریم در زمان باقی‌مانده  با همکاری و همدلی عوامل اجرایی بتوانیم طبق برنامه زمان بندی سازمان آمار کشور، سرشماری را در کمال صحت و دقت و درموعد مقرر به پایان رسانیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------