جریان نوسانات دمایی در ایران



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , نوسانات دمایی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: باران هفته آینده در کشور می بارد.

 به گزارش میزان، محمد اصغری گفت: در روزهای گذشته جوی آرام و نسبتا پایدار بیشتر مناطق کشور را فراگرفته بود اگرچه در مرکز فلات ایران نوسانات دمایی قابل توجه بود.

 

وی گفت: افزایش دما و گرم شدن نسبی هوا در سواحل دریای خزر قابل توجه است و با وزش باد و باران همراه است.

 

اصغری افزود: باتوجه به اینکه در روزهای پایانی هفته قرار داریم هموطنان گرامی پیش از ترک جنگل ها از خاموش شدن آتش مطمئن باشند.

 

وی ادامه داد: الگوهای نقشه هواشناسی به گونه ای است که متضاد وزش باد و بارش است و این نشان از افزایش غلظت آلاینده ها می دهد و این به گونه ای بوده است که در روزهای قبل برای افزایش آلاینده ها سازمان هواشناسی اطلاعیه صادر کند.

 

کارشناس هواشناسی گفت: افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهایی مثل اصفهان، تبریز و اراک به گونه‌ای کاملا چشمگیر است و امروز نیز شهر مشهد به این لیست اضافه شده است.

 

اصغری افزود: در شرق کرمان و در بخش هایی از سیستان و بلوچستان وزش باد مهمترین پدیده آب و هوایی است.

 

وی با بیان اینکه در طول هفته رکورددار بارش باران مینودشت با 78 میلی متر بوده است، گفت: همچنین میزان بارندگی در کلاله لاهیجان، رودسر و گنبد بیش از 50 میلی متر بوده است.

 

اصغری حداقل دمای امروز تهران را 7 درجه اعلام کرد و افزود: این درحالی است که صبح امروز دمای شهرکرد 7 درجه سانتی گراد زیر صفر است.

 

وی اضافه کرد: از سرمای هوا تا ظهر در پایتخت کاسته می شود.

 

کارشناس هواشناسی خطاب به کشاورزان گفت: از نیمه دوم هفته آینده بارندگی در سواحل دریای خزر آغاز می شود و از روزهای سه شنبه و چهارشنبه از سمت غرب باید منتظر بارندگی باشیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------