پیش‌بینی خروج 2 میلیون نفر از کشور



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,فرمانده مرزبانی ناج

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال حدود دو میلیون ایرانی برای زیارت عتبات در ایام اربعین وارد عراق خواهند شد.

 سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تدابیر و تمهیدات مرزبانی برای خروج زائران عتبات از کشور، گفت: امسال نیز برای سفر زائران عتبات به کشور عراق پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و بسیاری از مشکلاتی که در سال‌های قبل وجود داشت، مرتفع شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون نفر ایرانی برای حضور در راهپیمایی اربعین از کشور خارج شوند، گفت:  جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بدرقه این افراد، به زائران دیگر کشورها نیز تسهیلات می‌دهد و امنیت آنان را فراهم می‌کند.

 

به گفته فرمانده مرزبانی ناجا، امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از 50 هزار زائر خارجی از کشور ایران برای سفر به عتبات تردد خواهند کرد که در مورد این افراد نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و مبادی ورودی و خروجی آنان مشخص است.

 

رضایی با بیان اینکه تعامل خوبی با طرف عراقی وجود دارد، افزود: ما سال گذشته یک عملیات مشترک به تمام معنا را با مرزبانان عراقی داشتیم و امسال نیز یک عملیات مشترک با آنان خواهیم داشت و معتقدیم که فرماندهی این عملیات را حضرت سیدالشهدا (ع) عهده‌دارند.

 

وی درباره اینکه آیا نگرانی امنیتی در مورد داعش در مرزها وجود دارد یا خیر، گفت:  ما هیچ نگرانی نداریم و پیش‌بینی‌های لازم و همچنین آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و اتباع خارجی نیز نحوه ترددشان مشخص است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: ما به تحرکات اشراف داریم و در مرزهایمان هیچ دغدغه‌ای بابت اقدامات تروریستی و ... نداریم.

 

رضایی با تاکید بر اینکه خروج از کشور تنها با گذرنامه و ویزای معتبر انجام خواهد شد، گفت: بارها گفته شده اما همچنان شاهد حضور افرادی هستیم که بدون داشتن این مدارک قصد خروج از کشور را دارند که این افراد از مرزها بازگردانده می‌شوند. همچنین بازهم لازم است تاکید کنم که تردد زمینی زائران از سه مرز چزابه، شلمچه و مهران انجام می‌شود که توصیه ما این است که زائران تا جای ممکن از مرزهای شملچه و چزابه برای خروج از کشور استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------