یک میلیون ایرانی وارد عراق شدند / 35 زائر غیر مجاز در زندان های عراق



  اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی , سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی

 تاکنون یک میلیون و 390 هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است و 743 هزار 223 گذرنامه نیز آماده صدور روادید است.

 سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: یک میلیون و 50 هزار زائران اربعین حسینی بر اساس آخرین آمار رسمی موجود تا صبح امروز (یکشنبه)از چهار مرز شلمچه، چزابه، مهران و مرز هوایی از کشور عبور کردند و وارد خاک عراق شدند.

 

به گزارش ایرنا، حمید رضا گودرزی افزود: 40 درصد این زائران یعنی 455 هزار 520 تن از مرز مهران به عنوان شلوغ ترین مرز عبوری، راهی عراق شدند.

 

به گفته وی از مرز شلمچه نیز 333 هزار 238 تن (29 درصد) چزابه 215 هزار و 857 تن ( 26 درصد) و مرز هوایی 55 هزار 385 تن ( پنج درصد) از کشور به مقصد عراق عبور کردند.

 

وی خاطر نشان کرد:‌ امسال در مقایسه با سال گذشته که 62 درصد رفت و آمدهای اربعین حسینی از مرز مهران انجام گرفت با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار شده است که میزان ترددها از این مرز تا 41 درصد انجام گیرد.

 

35 زائر غیر مجاز ایرانی در بند عراق

 

وی تاکید کرد: هموطنان از هرگونه ورود غیر مجاز به خاک عراق خودداری کنند؛ چرا که متاسفانه 35 تن از هموطنانمان که خارج از مرزهای رسمی و به صورت غیر مجاز وارد خاک عراق شده توسط پلیس آن کشور، دستگیر شده اند و هم اکنون در زندان های عراق بسر می برند.

 

گودرزی خاطرنشان کرد: برای افرادی که به صورت غیر مجاز وارد خاک عراق می شوند علاوه بر 6 ماه زندان، مجازات نقدی نیز در نظر گرفته شده است.

 

وی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که وزارت امور خارجه کشورمان با توجه به تخلف صورت گرفته برای آزادی زائران ایرانی که هم اکنون در زندان های عراق بسر می برند در حال رایزنی است.

 

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین همچنین در خصوص آمار ویزاهای صادره اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 390 هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است و 743 هزار 223 گذرنامه نیز آماده صدور روادید است.

 

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان سفر به اربعین تنها باید از طریق سامانه سماح و دیگر مراجع قانونی برای صدور ویزا و اعزام اقدام کنند ، این نکته را هم مورد تاکید قرار داد که بر اساس تصمیمات انجام گرفته آخرین زمان ثبت نام 28 آبان ماه جاری تعیین شده است و از مردم می خواهیم کارهای خود را به روزهای آخری موکول نکنند.

 

مردم به اخبار و شایعات شبکه های دروغین مجازی توجه نکنند

 

گودرزی، تمام اخبار شبکه های مجازی در خصوص عبور بدون ویزا به خاک عراق را کذب محض دانست و از مردم خواست تا با حفظ هوشیاری، فریب افراد فرصت طلب و کلاهبردار برای اعزام راحت به اربعین را نخورند و خود را گرفتار مسایل غیر قانونی به خصوص در خاک عراق نکنند.

 

بر اساس اطلاعات و اخبار موجود، سال گذشته در حدود 2 میلیون تن از هموطنان برای حضور در آیین اربعین راهی کشور عراق شدند که امسال پیش بینی می شود این شمار به 2 میلیون و 500 هزار تن برسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------