برای کاهش اثرات آلودگی هوا باید دو روز در هفته تعطیل شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  , آلودگی هوا

‌یک پژوهشگر زیست‌محیطی گفت: برای کاهش اثرات آلودگی هوا باید دو روز در هفته تعطیل شود.

 ‌بهرام رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا‌، اظهار کرد: با توجه به تبصره سه از ماده 87 قانون مدیریت کشوری که در کمیسیون اجتماعی مصوب شد دست دولت برای تعطیل کردن روز پنج‌شنبه‌ها به جز در استان تهران بسته شد.

 

وی اضافه کرد: برای همین جمعی از نمایندگان برای تعطیل کردن روز پنج‌شنبه در استان‌ها و شهرستان‌ها طرح حذف این تبصره را به مجلس ارائه کردند و با تصویب این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس تعطیلات در کشور دو روزه شد و دست دولت و استانداران برای تعطیلی دو روز در هفته کشور باز گذاشته شد.

 

رمضانی ادامه داد: از آنجایی که جمعه‌ها تعطیل رسمی بوده و پنج‌شنبه‌ها هم در تهران تعطیل است، بنابراین تعطیلات دو روزه در کل کشور همان روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

 

این پژوهشگر تصریح کرد: اکثر استان‌ها با توجه به موارد قانونی و مصوبه‌های فوق نسبت به تعطیلی روز پنج‌شنبه با نظر استانداران و وجاهت قانونی آن موافقت به عمل آورده‌اند و این در حالیست که ضمن کاهش مصرف انرژی در ساعات پرمصرف و جلوگیری از محدودیت‌ها تا حدودی در تأمین برق منازل، مراکز تجاری صنعتی و تولیدی موفق‌تر عمل می‌کنند.

 

وی بیان کرد: همچنین با توجه به آلایندگی روزهای متمادی در لرستان این طرح می‌بایست در استان نیز اجرایی شود، کمااینکه استان‌های هم‌جوار تصمیمات قانونی را به منظور لحاظ کردن تعطیلی روز پنج‌شنبه اتخاذ کرده‌اند تا با موضوعیت کاهش مصرف انرژی در راستای اقتصاد مقاومتی نیز مؤثرتر واقع شویم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------