ورود روان‌آب به سدهای کشور36 درصد کاهش یافت



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,

وزارت نیرو اعلام کرد: میزان ورودی روان‌آب‌ها و جریان‌های سطحی به سدهای کشور، از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه 95) در همسنجی با پارسال ‌36 درصد کاهش داشته است.

 به‌گزارش  ایرنا از وزارت نیرو ، برپایه آخرین اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه امسال تا چهارشنبه هفته گذشته (19 آبان‌ماه)، میزان روان‌آب‌ها و جریان‌های سطحی ورودی به سدهای کشور با 36 درصد کاهش در همسنجی با پارسال به یک میلیارد و 940 میلیون مترمکعب رسید.

 

بر اساس این گزارش، حجم روان‌آب‌های ورودی به سدهای کشور در مدت مشابه در سال قبل، سه میلیارد و 60 میلیون مترمکعب بوده است.

 

آخرین آمار اعلام شده توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از آن است که امسال 46 درصد مخازن سدهای کشور پر است.

 

امسال ظرفیت کل مخازن سدهای کشور افزون بر 49 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب اعلام شده است.

 

این گزارش می افزاید: حجم مخازن سدهای کشور که سال گذشته 18 میلیارد و 700میلیون مترمکعب بوده، امسال با 22 درصد افزایش به 22 میلیارد و 780 میلیون مترمکعب رسیده است.

 

همچنین میزان برداشت از سدهای کشور نیز با 27 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از سه میلیارد و 160 میلیون متر مکعب به سه میلیارد و 990 میلیون متر مکعب رسیده است.

 

به گزارش ایرنا، این وزارتخانه پیشتر ذخیره آب 77 سد بزرگ کشور را در آخرین روزهای سال آبی 95- 1394 کمتر از 40 درصد اعلام کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------