چمران: بدهی دولت به شهرداری در حال افزایش است / در آلودگی هوا تعطیلی مدارس راهکاری مقطعی و غیر پایدار است



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,آلودگی هوا

آلودگی هوا در بسیاری از کلانشهرهای کشور گزارش می شود و این به معنای آن است که تمام کلانشهرهای کشور نیز در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه هستند.

  رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه معضل آلودگی هوا تنها مختص شهر تهران نیست باید برای حل این مشکل به صورت کشوری برنامه ریزی شود.

 

مهدی چمران در گفت و گو با میزان گفت: در بحث آلودگی هوا تنها یک دستگاه مقصر نیست بلکه اگر قرار است این معضل برطرف شود نیاز است که تمام دستگاه های اجرایی وارد عمل شوند.

 

وی افزود: شهرداری تهران در حوزه فعالیت های خود عملکرد قابل قبولی داشته اما سایر دستگاه ها آنطور که باید با شهرداری همکاری نمی کنند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه تخصیص اتوبوس به شهر تهران اظهارکرد: دولت سهم خود از خرید اتوبوس برای شهر تهران را نمی پردازد و همین موضوع سبب شده در حوزه اتوبوسرانی با مشکلات زیادی مواجه باشیم.

 

چمران ادامه داد: زمانی می توانیم از شهروندان درخواست کنیم که از وسایل حمل و نقل عمومی برای ترددهای خود استفاده کنند که در این حوزه با کمبود مواجه نباشیم اما اکنون با کمبود اتوبوس در تهران مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به مطالبات شهرداری تهران از دولت خاطرنشان کرد: مبلغ بدهی دولت به شهرداری در حال افزایش است و اگر این بدهی ها پرداخت نشود در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

 

رئیس شورای عالی استان ها معضل آلودگی هوا را مختص شهر تهران ندانست و تصریح کرد: آلودگی هوا در بسیاری از کلانشهرهای کشور گزارش می شود و این به معنای آن است که تمام کلانشهرهای کشور نیز در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه هستند.

 

چمران با بیان اینکه " تعطیلی مدارس، راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوا نیست" خاطرنشان کرد: اینکه برای کاهش آلودگی هوا، مدارس شهر تهران تعطیل شوند راهکار با دوامی نیست و این راهکارهای مقطعی نمی تواند سبب بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------